podniesienie

Moderatorzy: Gloinnen, eka

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
nie
Posty: 1366
Rejestracja: 03 paź 2014, 14:07
Płeć:
Kontakt:

podniesienie

#11 Post autor: nie » 07 kwie 2018, 14:53

mirek13 pisze:
28 mar 2018, 17:18
to była butelka red label i wczorajszy pornos
Co to jest wczorajszy pornos? Wczorajsza może być chandra albo gazeta. Pornos powinien tu być np. tandetny, w kontraście do dobrej wódki. Albo w stylu retro, sepiowy, oglądany znad wonnego, być może nieco stęchłego dębowego biurka bądź stołu poświęconego łyskaczem (rozlewasz, bo obraz odciąga uwagę), na którym opierasz nieowłosioną część lewej ręki (prawa trzyma szklankę).

Wiersz słaby, przerost efekciarstwa nad strukturą artystyczną.

(2/6)
Okres ważności moich postów kończy się w momencie ich opublikowania.

Awatar użytkownika
mirek13
Posty: 849
Rejestracja: 18 mar 2017, 19:23

podniesienie

#12 Post autor: mirek13 » 07 kwie 2018, 15:22

Wiersz jest formą dyskusji o czym wspominałem.
A wczorajszy pornos jest po prostu wczoraj oglądanym pornosem.
Najprostsze wyjaśnienia są najlepsze.
Powiem Ci Anastazjo, dlaczego. Nie skomentowałaś wiersza. Nie użyłaś ani jednego argumentu na poparcie swojej opinii.
Ja spróbowałem uzasadnić opinię, a Ty tego nie zrobiłaś.
Poza tym wiesz, co zrobiłaś? To nie jest ostatni mój wiersz. Szukałaś takiego, którego mogłabyś się przyczepić. Uznałaś, że ten, bo nie jest mniamniusiny i dzieci nie szlochają, a duchy nie znikają.
I tyle Twojej oceny merytorycznej.

Awatar użytkownika
tetu
Posty: 1217
Rejestracja: 03 gru 2016, 9:44

podniesienie

#13 Post autor: tetu » 07 kwie 2018, 16:38

To przyznam szczerze ze i ja trochę pobłądziłam w Twoim wierszu, a właściwie mocno pobłądziłam. Czytam go sobie dwojako po pierwsze:

nie dotykaj mnie... i dalej

mocno skojarzyło mi się ze wzbranianiem od alkoho-love, jakby peel mówił do butelki.
Nawet wydawałoby się że pod lir jest dość stanowczy w tej kwestii nazywając kurwą swoje uzależnienia. Przecież można i tak.
Miłość niejedno ma imię i różne oblicza, potrafi być jak choroba z której należy się podnosić jeśli sprowadza na manowce i to właśnie zasugerował tytuł, choć w kontekście modlitwy, cyprysu i bogów brzmi dwuznacznie.
Owa kurwa może być odniesieniem nie tylko w sensie personalnym jak napisałam wyżej, (nie wszystko należy czytać literalnie i brać dosłownie) ale zwyczajnie do swojej kochanki np butelki.
Bohater chciałby wyzwolić się od uzależnień, zakłamania i fałszu, nazywając rzeczy tak ja je widzi i rozumie, ale czy ma tyle siły?
W ostatniej strofie jawi mu się jednak twarz madonny, serce... czy to pozwoli się podnieść, zrozumieć?
To wskazuje na to jak skrajnie różne potrafimy mieć odczucia. Jak potrafimy się wahać.
Czytam tu trochę złości na pewne zachowania i szukanie przyczyn zaistniałego.

Z drugiej strony wiersz ma formę protestu nazywania rzeczy i obcowania z nimi wedle ich znaczeń tylko i wyłącznie, z czym pod lir nie do końca się zgadza.
Dlatego istotne są tutaj kontrasty, obrazowanie na zasadzie sprzeczności, uzmysłowienie że tak naprawdę, nie jesteśmy święci.

Awatar użytkownika
mirek13
Posty: 849
Rejestracja: 18 mar 2017, 19:23

podniesienie

#14 Post autor: mirek13 » 07 kwie 2018, 20:28

Obydwa tropy są dobre, Iwona.
Jeśli czytałaś wcześniejsze komenty, to wiesz, że powstał jako literacka prowokacja dla sępów, traktujących religię jako zbiór świętych artefaktów i dogmatów, którymi nie wolno się posługiwać, a wymawiać jedynie w kontekście hosanny i cyklicznych audycji radia Maryja.
Jakby słowo Bóg czy komunia nie mogło zostać użyte w wierszu o brutalności świata. Taki typowo polski przerost formy nad treścią. W religii szczególnie.
Ale już i tytuł wskazuje drugi trop. Podniesienie - i jako część liturgii i podniesienie szkła. Na zdrowie!
I walka z tym szkłem. I w tym wszystkim Bóg, który przecież wszystko wie i wszystko widzi.
Zło też.
Trochę od czapy jest ten zarzut o efekciarstwie. Kto wie jak piszę, wie też doskonale, że nie zastanawiam się nad środkami, metaforami, czy wyrażeniami. Same wchodzą.
Poprawiam co najwyżej szyk, czy konstrukcję.
Gdybym siedział i myślał, to można by wysnuć wniosek o jakiejś celowości niektórych zabiegów, ale u mnie?
Niektórzy wiersze piszą. Bywa że w bólach i przemyśleniach. Ja wiersze tworzę w locie.
No i w tym konkretnym wypadku brutalizacja środków. A kto powiedział, że w poezji mają być tylko kwiatki, pszczółki i chmurki, droga Anastazjo?
Na szczęście to tylko Twoje zdanie, bo zemgliłoby nas wszystkich od nadmiaru cukierków.

Ava

podniesienie

#15 Post autor: Ava » 07 kwie 2018, 20:51

Przypieprzyłeś się do Anastazji jak rzep do psiej dupy. Następna ofiara??????
To nieprawda że traktuję religię jako zbiór dogmatów. To nieprawda że napadłam biedną dziewczynę. Po prostu zraziło mnie porównanie. To wszystko. Ty zacząłeś spór i wyzywanie od moherowych beretów. Pisz co chcesz ale szanuj zdanie innych którzy nie tępią twojego myślenia i wyrażania a jedynie mówią co im się nie podoba. Jesteś wstrętnym zakłamanym trollem który karmi się gnębieniem innych. Poezja... może jest w twoich tekstach ale nie w postach. Wrażliwość? Ciebie nie cechuje.

Ava

podniesienie

#16 Post autor: Ava » 07 kwie 2018, 21:03

Anastazjo nie przejmuj się uwagami pana Mirka a pisz po swojemu. Tak będzie najlepiej. Pan Mirek nagina prawdę wedle swojej woli. Zrobił z ludzi którzy wyrazili swoje zdanie9 dokładnie dwie osoby) grupę ortodoksów, ale to nieprawda. Jesli chcesz dam ci namiar na portal i wypowiedzi pod wierszem "biednej dziewczyny".
Nie wytrzymałam tego mirkowego pitolenia, a teraz mozecie mnie zbanować.

Ava

podniesienie

#17 Post autor: Ava » 07 kwie 2018, 21:18

"Grupa ortodoksów i kołtunów napadła dziewczynę bo użyła słowa "Hostia" przy tematyce miłosno - seksualnej.
Obskurantyzm i moherowe berety strasznie się oburzyły."

To ja jestem tym jak to pan Mirek raczył się wyrazić ... ortodoksem i kołtunem.... Zapraszam na portal, gdzie ta "awantura" miała miejsce, ale na priv, jesli ktos chce. Wtedy ocenicie czy to był napad.

Ava

podniesienie

#18 Post autor: Ava » 07 kwie 2018, 21:21

mirek13 pisze:
07 kwie 2018, 20:28
Jeśli czytałaś wcześniejsze komenty, to wiesz, że powstał jako literacka prowokacja dla sępów, traktujących religię jako zbiór świętych artefaktów i dogmatów, którymi nie wolno się posługiwać, a wymawiać jedynie w kontekście hosanny i cyklicznych audycji radia Maryja.
Nie wstydzisz się tych słów, które włożyłeś w usta innych, a tak naprawdę nie padły??????

Awatar użytkownika
biegnąca po fali
Posty: 1767
Rejestracja: 08 kwie 2016, 18:24

podniesienie

#19 Post autor: biegnąca po fali » 07 kwie 2018, 22:09

Słyszałaś może o tym, że nie przenosi się konfliktow na inne fora?
i przeszłość
dopóki widać ślady

AS...


za zamknięciem powiek wolność
o której nie umiem myśleć

witka

Ava

podniesienie

#20 Post autor: Ava » 07 kwie 2018, 22:16

a słyszalaś powiedzenie.... uderzyć w stół?
A kto wspomina o innych forach????
Kto pierwszy??????????????
Moja kochana Ewuniu, sprawiedliwa?

ODPOWIEDZ

Wróć do „WIERSZE BIAŁE I WOLNE”