tytuł wymyślę później

Proza w pigułce, drabble.

Moderatorzy: skaranie boskie, Gorgiasz

ODPOWIEDZ
Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
nie
Posty: 1366
Rejestracja: 03 paź 2014, 14:07
Płeć:
Kontakt:

tytuł wymyślę później

#1 Post autor: nie » 17 sie 2016, 0:49

(pierwsza wersja tekstu napisanego przed chwilą pod wpływem illuminacji na mini-czacie)

***


Ikarowi wyrosły skrzela.
Obłąkany klapser biega po planie filmowym, przycinając nieistniejący żywopłot.

- Jesteś najpiękniejszą kobietą, jaką widziałem w biedronce - mówię jej nad kartonem z grejpfrutami.

Gdzie indziej pewien starzec, w swej drewnianej, pachnącej suchą karmą dla psa kuchni, podryguje, posapuje przedzawałowo i wreszcie, spuściwszy się w młodej rosjance, rozpłakuje się nad jej plecami, w akcie swoistego katharsis, a potem, odessawszy z powrotem ślinę spomiędzy jej łopatek, dziękuje wylewnie - jak niegdyś swojej wnuczce, gdy przyniosła do szpitala siatkę pomarańczy - i jeszcze potem dziękuje, gdy ona już się ubiera, a on na miękkich nogach podchodzi do blatu i wyciąga spod starego radia nowiutki europejski banknot.

- Jestem... - mówię do impregnowanych pomadką ust.

W głowie cały czas leci mi ten sam film, jakby przewijany do tyłu: gwóźdź wysuwa się z krzyża i dłoni, a potem otwiera się jak kwiat, rozczłonkowuje na setki igieł i ląduje na plecach jeża, na którego, po puszczeniu filmu w przód, niechybnie nadepuję.


...


Jezus wisi na jednej ręce (tej z wytatuowanym linkiem do bloga).
Rura odpływowa wypełza spod krzyża jak dżdżownica.
Świat zalewa karmin jej warg.
Ostatnio zmieniony 04 wrz 2016, 11:34 przez nie, łącznie zmieniany 2 razy.
Okres ważności moich postów kończy się w momencie ich opublikowania.

Awatar użytkownika
eka
Moderator
Posty: 10469
Rejestracja: 30 mar 2014, 10:59

Re: tytuł wymyślę później

#2 Post autor: eka » 17 sie 2016, 8:34

God save the illumination.
Jakbyś puścił film w głowie.
:kofe:

Awatar użytkownika
Patka
Posty: 4597
Rejestracja: 25 maja 2012, 13:33
Lokalizacja: Toruń
Płeć:
Kontakt:

Re: tytuł wymyślę później

#3 Post autor: Patka » 19 sie 2016, 13:07

Lubię takie "dziwne" (może nawet powinnam napisać bez cudzysłowu) teksty. Liczę, że jednak wymyślisz ciekawy tytuł.
nie pisze:gwóźdź wysuwa się z krzyża i dłoni, a potem otwiera się jak kwiat
drugie "się" można pominąć


Dawaj więcej. :beer:

Awatar użytkownika
tabakiera
Posty: 2365
Rejestracja: 15 lip 2015, 20:48
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:

Re: tytuł wymyślę później

#4 Post autor: tabakiera » 20 sie 2016, 23:13

Iluminację przeoczyłam, a szkoda.

"Obłąkany klapser biega po planie filmowym przycinając nieistniejący żywopłot." - przed "przycinając brak przecinka.

"Gdzie indziej pewien starzec, w swej drewnianej, pachnącej suchą karmą dla psa kuchni, podryguje, posapuje przedzawałowo i wreszcie, spuściwszy się w młodej rosjance, rozpłakuje się nad jej plecami, w akcie swoistego katharsis, a potem, odessawszy z powrotem ślinę spomiędzy jej łopatek, dziękuje wylewnie - jak niegdyś swojej wnuczce, gdy przyniosła do szpitala siatkę pomarańczy - i jeszcze potem dziękuje, gdy ona już się ubiera, a on na miękkich nogach podchodzi do blatu i wyciąga spod starego radia nowiutki europejski banknot." - przed "w" przecinek zbędny. Przed "podryguje" też. Rosjance powinno być z wielkiej litery.

Tekst składa się z kilku obrazków, dość obrazoburczych, jednak wiarygodnych. Nie od strony spełnienia, ale wyobraźni - odważnie.
Mocny fragment z Jezusem.
Ostatnio zmieniony 20 sie 2016, 23:49 przez tabakiera, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
alchemik
Posty: 7009
Rejestracja: 18 wrz 2014, 17:46
Lokalizacja: Trójmiasto i przyległe światy

Re: tytuł wymyślę później

#5 Post autor: alchemik » 20 sie 2016, 23:47

He, he. Nie ma to jak iluminacja na sedesie.
Myślotok, przypomina prozę poetycką.
Skojarzenia po prostu płyną jak Ikar po piasku.
Lubię jeże, wiec ich nie depcz.
I pisz więcej, a nie tylko obserwujesz zza bufetu.
Pojawiłem się na czas, żeby móc się ponapawać.

Nie brakowało Ci mnie przypadkiem?
* * * * * * * * *
Jak być mądrym.. .?
Ukrywać swoją głupotę!

G.B. Shaw
Lub okazywać ją w niewielkich dawkach, kiedy się tego po tobie spodziewają.
J.E.S.

* * * * * * * * *
alchemik@osme-pietro.pl

Awatar użytkownika
alchemik
Posty: 7009
Rejestracja: 18 wrz 2014, 17:46
Lokalizacja: Trójmiasto i przyległe światy

Re: tytuł wymyślę później

#6 Post autor: alchemik » 20 sie 2016, 23:50

Wymyślić Ci tytuł?
* * * * * * * * *
Jak być mądrym.. .?
Ukrywać swoją głupotę!

G.B. Shaw
Lub okazywać ją w niewielkich dawkach, kiedy się tego po tobie spodziewają.
J.E.S.

* * * * * * * * *
alchemik@osme-pietro.pl

Awatar użytkownika
nie
Posty: 1366
Rejestracja: 03 paź 2014, 14:07
Płeć:
Kontakt:

Re: tytuł wymyślę później

#7 Post autor: nie » 04 wrz 2016, 11:10

Eka, Patka, tabakiera, alchemik - dzięki za czytanie i uwagi. Niebawem wprowadzę stosowne poprawki.

Albert Chemik - w pewnym sensie uzupełniamy się tutaj, charakterologicznie, więc twój brak zawsze jest odczuwalny; a tytuł - przywiązałem się do wersji roboczej, zostawię, ale możesz wymyślić.
Okres ważności moich postów kończy się w momencie ich opublikowania.

Enbers
Posty: 335
Rejestracja: 30 paź 2011, 21:14
Lokalizacja: Katowice/Jędrzejów/Kraków

Re: tytuł wymyślę później

#8 Post autor: Enbers » 04 lis 2016, 23:16

Pamiętaj, że po LSD mogą być flash-backi :tan:

Halmar

Re: tytuł wymyślę później

#9 Post autor: Halmar » 03 kwie 2017, 19:34

Inspirowałeś się The Human Centipede czy tylko dobrą chemią? Trzy kropki międzyczasu pomiędzy turkusem a malachitem, może jeszcze grynszpan toaletowej kostki na pożegnanie i spienionych fal złorzeczenie, by się spało lżej? Pisanie z pogranicza stanów świadomości :)

Stella

Re: tytuł wymyślę później

#10 Post autor: Stella » 08 kwie 2017, 12:42

Jazda. Lubię.

ODPOWIEDZ

Wróć do „OKRUCHY PROZATORSKIE”