Wał Kardana

Proza w pigułce, drabble.

Moderatorzy: skaranie boskie, Gorgiasz

ODPOWIEDZ
Wiadomość
Autor
Baśka
Posty: 38
Rejestracja: 10 maja 2017, 21:23

Wał Kardana

#1 Post autor: Baśka » 11 cze 2017, 22:35

Przez kilka dni zastanawiałam się co kupić na prezent. Dostałam zaproszenie na urodziny ośmiolatka. Przyjechał z matką na całe wakacje do mojego najbliższego sąsiada. Zadzwoniłam do Andrzeja.
- Słuchaj, nie wiem, co kupić Patrykowi na prezent. Nie znam się na tych ich zabawkach.
- Nic nie kupuj, tylko przyjdź. Poza tym prezentów to już mu zamówiliśmy.
- Nie wypada bez prezentu, słuchaj Andrzej, to może tak zrobimy, że ja zwrócę cześć kosztów. Nalegam.
- Jak chcesz, ale to już z Beatką.
Beatka. Przyjechała w zeszłym roku na Mazury na wakacje. Poznałam ją na grillu u Andrzeja. Jak się poznali, nie wiem. Wiem, że od razu Andrzej się w niej zakochał. Szkoda mi było Magdy, mieszkała z nim siedemnaście lat.

Przyjeżdżam.
- Dzień dobry!
- Cześć.
- A gdzie Andrzej?
- Pojechał po jednego chłopca tu ze wsi obok, Patryczek poznał go w zeszłym roku i zaprosił. Zaraz będą. O! Już jadą.
Wysiada Andrzej i chłopiec z prezentową torebką.
Andrzej znika z Beatką w domu, Patryk przy ogródkowym stoliku ogląda coś na tablecie.
Chłopiec stoi przed bramą i nie wie, co zrobić.
Podchodzę do niego.
- Cześć, jak masz na imię? – pytam.
- Grześ.
- A ja Baśka. A gdzie mieszkasz?
- A tam na kolonii.
- A ty nie jesteś czasem synem Bodzia?
- Tak!
- No skóra zdjęta z taty.
- A pani zna mojego tatę?
- Pewnie, że znam. Okna mi wymieniał.
- No, bo mój tata umie! On wszystko umie.
- Chodź. Napijesz się czegoś?
Nie wie. Rozgląda się po obejściu.
Na środku stoi pawilon z plastiku z siatkowymi zasłonami.
- Ładne – mówi.
Wołam Patryka. „Gość do ciebie przyszedł!”.
Wchodzimy wszyscy do pawilonu, w nim stół, już zastawiony, stoliczki z talerzykami pełnych słodyczy i owoców i napojami, krzesełka. Ciasno, ale przyjemnie.
Śpiewamy sto lat. Beatka przynosi tort.