Odbicie twarzy

Proza w pigułce, drabble.

Moderatorzy: skaranie boskie, Gorgiasz

ODPOWIEDZ
Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
Tomasz Gil
Posty: 203
Rejestracja: 28 maja 2017, 14:39
Lokalizacja: Kraków
Płeć:
Kontakt:

Odbicie twarzy

#1 Post autor: Tomasz Gil » 24 mar 2018, 21:34

Zobaczyłem Anioła. Miał niejasne skrzydła, stał opodal, schowany w cieniu drzewa. Nie wiedziałem, że to Anioł, wyglądał zupełnie zwyczajnie. Nie dojrzałem ani aureoli, ani skrzydeł znanych z tysięcy obrazów wiszących w kościołach i rzeźb na głównych ścianach grobowców. Wyciągnął paczkę papierosów, zapalił jednego, w powietrzu czuć było zapach dymu. Żar nie oświetlił twarzy, nie miał twarzy, tylko puste miejsce. Papieros sam palił się w powietrzu.
Odwróciłem się do swoich spraw, a on czekał, kiedy podejdę, by zamienić dwa słowa.
Nie powiedziałem nic. On stoi i czeka nadal. – Aniołowie tak mają.
Ostatnio zmieniony 24 mar 2018, 23:35 przez Tomasz Gil, łącznie zmieniany 2 razy.
Tomek

Awatar użytkownika
eka
Moderator
Posty: 10469
Rejestracja: 30 mar 2014, 10:59

Odbicie twarzy

#2 Post autor: eka » 24 mar 2018, 22:56

Tomasz Gil pisze:
24 mar 2018, 21:34
Nie dojrzałem ani bijącego blasku, ani charakterystycznej postury znanej z tysięcy obrazów wiszących w kościołach i na głównych ścianach grobowców.
Obrazy nie wiszą na ścianach grobowców.
Tomasz Gil pisze:
24 mar 2018, 21:34
Papieros – tak jakby – sam palił się w powietrzu.
Podkreślone - zbyteczne, ponieważ ten detal zdecydował o zobaczeniu w postaci - anioła.
Trzy razy czekać w finale. Warto poszukać synonimu.

A poza powyższym okruch anielski i się podoba:)

Awatar użytkownika
Tomasz Gil
Posty: 203
Rejestracja: 28 maja 2017, 14:39
Lokalizacja: Kraków
Płeć:
Kontakt:

Odbicie twarzy

#3 Post autor: Tomasz Gil » 24 mar 2018, 23:24

Dzięki, już poprawiam. Ciężko zrezygnować z drugiego "czekam" na końcu tekstu. Zresztą (jak mi się wydaje) ściśnięte powtórzenie (już nie tak blisko siebie) uwydatnia owo czekanie, a o to właśnie mi chodzi.
Pozdrawiam.
Tomek

Awatar użytkownika
eka
Moderator
Posty: 10469
Rejestracja: 30 mar 2014, 10:59

Odbicie twarzy

#4 Post autor: eka » 29 mar 2018, 23:06

Tomasz Gil pisze:
24 mar 2018, 21:34
Odwróciłem się do swoich spraw, a on czekał, kiedy podejdę, by zamienić dwa słowa.
Nie powiedziałem nic. On stoi i czeka nadal. – Aniołowie tak mają.
Wierzył, że podejdę, by zamienić dwa słowa.
Odwróciłem się do swoich spraw.
A on czeka.
Aniołowie tak mają.

_________
Taka niezobowiązująca wersja bez powtórzeń, bo miniatura ich w zasadzie nie lubi, ale jeśli clou jest w tym czeka, to ich obecność jak najbardziej uzasadniona.

ODPOWIEDZ

Wróć do „OKRUCHY PROZATORSKIE”