Skalp.

Moderatorzy: eka, Gorgiasz

ODPOWIEDZ
Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
Karma
Posty: 635
Rejestracja: 22 sty 2015, 23:20

Skalp.

#1 Post autor: Karma » 07 lip 2015, 19:54

Obrósł już niemal w mech, czy bardziej coś przypominające strukturą osad z fusów.
To już osiemnasty dzień o wodzie i filiżankach z octem - nadchodzi kolejny.
Kulejąc na jedną nogę, podtrzymuje się o prowizoryczne zmiany nastrojów
- co miesiąc, co stulecia, każdego dnia - to wciąż może się udać.

Rozłupać księżyc o cierniowe lilie drzewa, które miało miejsce na samym początku, u zalania.
Nie odczuwać pokus, a tylko je nawarstwiać, tak żeby papilarność zrosła się i przestała szeptać, przez sen.
Sam nie wiem.

Nie mam mu za złe, powtarzam jak mantrę przed każdym kaszlnięciem.
Prąd jest gdzieś w gardle, gdy tylko przytaknę każdej ze sfer, w których milknie. Stop klatka.



- I co?
- Siedzi. Ani drgnie. Może trzeba zadzwonić po dziadka?
- Po dziadka? Przecież on...
- No właśnie.
Jagoda Mornacka.

Awatar użytkownika
eka
Moderator
Posty: 10469
Rejestracja: 30 mar 2014, 10:59

Re: Skalp.

#2 Post autor: eka » 08 lip 2015, 10:20

Pamiętam batalię o ten tekst na Wrzeszczach. Proza czy poezja? Ojciec wszystkich klonów (btw świetny poeta klasycyzujący w formie, nowatorski w obrazowaniu) kontra zwolennicy liryczności Skalpu w dominującej metaforze.
Wynik - proza poetycka. :)
Witaj, Marcinie na Ósmym.
--------------
Zapewne zinterpretowałam Skalp, szkoda że portalu nie ma i nie mogę porównać odczuć z pierwszego odczytu, ale jako gorący zwolennik obrazów surrealistycznych na pewno chwaliłam.
:)
Teraz widzę trzech bohaterów: syna, ojca i nieżyjącego dziadka.
Ten środkowy ma wielki problem, umiera prawie.
Jego choroba rzutuje negatywnie na bliskich.
Niektóre wersy są doskonale pojemne.
To na tyle.
:kofe:

Awatar użytkownika
Karma
Posty: 635
Rejestracja: 22 sty 2015, 23:20

Re: Skalp.

#3 Post autor: Karma » 08 lip 2015, 20:29

Jejku, ja to jednak za znany jestem. I chyba właśnie jeden z najbardziej rozpoznawalnych tekstów wstawiłem, bo się mówiło właśnie. A z ciekawości - jak zwracałbym się tam?

Co do interpretacji - jest dość jednostronna, moim zdaniem - więc nic się nie kłócę. Kurde, że mnie po imieniu znają!!! Nie chwalić się, bo ja tutaj Mornacka :)
Jagoda Mornacka.

Awatar użytkownika
eka
Moderator
Posty: 10469
Rejestracja: 30 mar 2014, 10:59

Re: Skalp.

#4 Post autor: eka » 09 lip 2015, 5:48

Karma pisze:A z ciekawości - jak zwracałbym się tam?
:)
Słusznie dobrany tryb przypuszczający, bo portalu nie ma, a do mnie chyba nigdy tam bezpośrednio się nie zwróciłeś, zatem i tak nie skojarzysz nicka.
:)

Awatar użytkownika
Karma
Posty: 635
Rejestracja: 22 sty 2015, 23:20

Re: Skalp.

#5 Post autor: Karma » 09 lip 2015, 7:26

Tym bardziej ciekawi znajomość imienia. Za bardzo się lansowałem, najwidoczniej. Cóż, rozlane mleko - nie ma co ryczeć.
Jagoda Mornacka.

ODPOWIEDZ

Wróć do „PROZA POETYCKA”