Świerszcze

Moderatorzy: eka, Gorgiasz

ODPOWIEDZ
Wiadomość
Autor
Marcin Sztelak
Posty: 3587
Rejestracja: 21 lis 2011, 12:02

Świerszcze

#1 Post autor: Marcin Sztelak » 16 paź 2017, 20:01

Chińska kaligrafia doprowadziła do perfekcji stawianie kreski w odpowiednim miejscu, a papierowe smoki są być może dumne ze swoich twórców. Wiatr rozczesuje prochy umarłych, fortuna się toczy, kwadratura koła – problem geometrów.
Księżyc dawno stracił cnotę, z pokoleniami poetów, dziewic i katów. Naśmiewa się z pornografii, widział nie tylko nagie kobiety, także ze skóry odarte. Pani w kiosku z pasją tłumaczy, że od tego rosną włosy między palcami, a pieniądze szczęścia nie dają. Zdaje jej się, że złapała pana Boga za pięty, trzyma aż bieleją knykcie. Raz do roku dostaje życzenia szczęścia, ignoruje je z godnością i samozaparciem. Nie pójdzie drogą do piekła, jest zapisana w kolejce do raju. Ostatnio podpisała petycję żeby samobójców karać długoletnim więzieniem. Jej pies wabi się Fafik, Chińczycy pracując na trzy zmiany nie zdają sobie wcale sprawy z doniosłości tego faktu.
A pisemka się świetnie sprzedają.
Ostatnio zmieniony 17 paź 2017, 21:31 przez Marcin Sztelak, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Nula.Mychaan
Posty: 2082
Rejestracja: 15 lis 2013, 21:47
Lokalizacja: Słupsk
Płeć:

Świerszcze

#2 Post autor: Nula.Mychaan » 17 paź 2017, 19:30

Marcin Sztelak pisze:
16 paź 2017, 20:01
Ostatni podpisała petycję żeby samobójców karać długoletnim więzieniem
Chyba powinno być ostatnio, zjadłeś o. ;)
Motywy związane z Chinami są klamrą do całości,
tylko mam z tym problem, bo nie zauważam związku ze środkową częścią, pewnie czegoś nie zauważam, coś przeoczyłam.
Może i jestem trudną osobą,
ale dobrze mi z tym,
a to co łatwe jest bez smaku, wyrazu i znaczenia

witka
Posty: 3121
Rejestracja: 28 wrz 2016, 12:02

Świerszcze

#3 Post autor: witka » 17 paź 2017, 19:41

Ostatnio - moja ulubiona kioskarka z Bełżca miała dwa małe pieski Amadeo I Kurtyzana.
Ale wtedy jeszcze nie było w ofercie literatury o treści cielesnej, poza tą z przemytu, przyklejaną na roboczych szafkach i w kanciapach.

:D :D
Nie bój się snów, dzielić się tobą nie będę. - Eka

gal.a
Posty: 104
Rejestracja: 01 maja 2017, 23:12

Świerszcze

#4 Post autor: gal.a » 24 paź 2017, 20:50

Chińska kaligrafia (perfekcyjne stawianie kreski) jest taką wydmuszką, przepięknym substytutem wartości,
o które niby się walczy (podpisała petycję).
Pani w kiosku być może się zdaje, że ona tu rządzi, ale świat jest już zupełnie gdzie indziej (tzn. w drugim zdaniu).

Tak jakoś mi się ten tekst o świerszczach (niezmiennie cykających) przeczytał.

ODPOWIEDZ

Wróć do „PROZA POETYCKA”