Pieśni znad Tapa Tuji (dramat terapeutyczny) scena 3

Moderatorzy: skaranie boskie, Gorgiasz

ODPOWIEDZ
Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
alchemik
Posty: 7009
Rejestracja: 18 wrz 2014, 17:46
Lokalizacja: Trójmiasto i przyległe światy

Pieśni znad Tapa Tuji (dramat terapeutyczny) scena 3

#1 Post autor: alchemik » 16 maja 2016, 19:41

link do sceny drugiej



scena 3


chorus

pośród olchowych zagajników
społem zasiadły na polanie
świadome żądzy śmiertelników
driady zaczęły swe spotkanie

u sióstr nie doszła zrozumienia
aceria przeto klony żegna
przychylność ( z plamą na sumieniu)
u nimf olchowych chce wyjednać

przegnały ją śród gniewnych głosów
córy natury i drzew magii
ważniejsze dla nich znaleźć sposób
co nimfiej woli mężczyzn nagnie



Polana olchowych hamadriad w olszynowym lasku. Nimfy olchowe siedzą w kółeczku i o czymś rozprawiają.

Driada 1: Drogie siostry, otwieram kolejne posiedzenie klubu Olszynka. Oddaję głos Alninie, na której wystąpienie z niecierpliwością czekacie.

Alnina: Witam, moje kochane siostry. Dzisiejsze spotkanie dotyczyć będzie uwodzenia ludzkich samców, tak zwanych mężczyzn, za pomocą magicznej modulacji głosu. Technika ta dotarła do nas dzięki naszym siostrom, nimfom rzecznym – najadom, które zdobywały ją z narażeniem zdrowia we wrogim dla nich środowisku wody morskiej. Delegacja najad spotkała się z przedstawicielkami nimf oceanu – syrenami w ujściu rzeki Nerii. Syreny od lat z powodzeniem stosują tę technikę, zwabiając załogi statków, zapuszczających się w okolice ich terenów łowieckich…

Na scenie pojawia się jeszcze jedna nimfa, chyłkiem zbliżając się do kręgu. Odróżnia się od pozostałych strojem, na który składają się kolorowe liście klonu. Driady, siedzące w kółku, odwracają się, szturchają, pokazując sobie nowoprzybyłą.

Alnina: Zanim przejdziemy do praktycznego zastosowania…(przerywa)
Drogie siostry, proszę o uwagę!

Driada 1: (wskazując na nowoprzybyłą) Znowu przylazła ta klonówa, Aceria.

Alnina: Zignorujmy ją, siostry. A więc, jeśli chodzi o praktyczne zastosowanie, wymaga to pewnych ćwiczeń w zakresie magicznej modulacji głosu. Odpowiednie zgranie infradźwięków, które wpływają dezorganizująco na centralny układ nerwowy ludzkich samców, wraz z ultradźwiękami w magicznej oktawie, skutkuje natychmiastowym zniewoleniem tak zwanych mężczyzn. Ćwiczenia wymagają działania w parach.

Aceria: Czy magiczna modulacja skutkuje również na kobiety? Znacie mój wstydliwy problem. Mam wrażenie, że nie jestem we własnym ciele.

Alnina: Ależ skąd. Co ty sobie właściwie myślisz, klonowa wywłoko?!

Driada 1: Czego tutaj szukasz, klonówo? Pilnuj swoich pokracznych klonów.

Aceria: Ależ siostrzyczki…!

Driada 2: Widzicie ja…!? Siostrzyczki!
Wygnały cię nawet twoje własne siostry. I co? Teraz próbujesz zalecać się do nas? Pfuj! Obrzydlistwo.

Aceria: Taką mam naturę. Mam wrażenie, że urodziłam się w złym ciele. W duchu czuję się elfem.

Alnina: Zboczuch! Precz stąd! Demoralizujesz niewinne, młode driady.

Wszystkie nimfy zaczynają wygrażać i rzucać kamieniami. Aceria ucieka, potykając się.

koniec sceny 3

link do sceny czwartej
* * * * * * * * *
Jak być mądrym.. .?
Ukrywać swoją głupotę!

G.B. Shaw
Lub okazywać ją w niewielkich dawkach, kiedy się tego po tobie spodziewają.
J.E.S.

* * * * * * * * *
alchemik@osme-pietro.pl

Awatar użytkownika
skaranie boskie
Administrator
Posty: 13037
Rejestracja: 29 paź 2011, 0:50
Lokalizacja: wieś

Re: Pieśni znad Tapa Tuji (dramat terapeutyczny) scena 3

#2 Post autor: skaranie boskie » 28 maja 2016, 14:52

No nie wiem, czy nie powinienem tego tekstu zablokować z uwagi na...
Dobra, żartuję. To jest całkiem poprawne politycznie, gdyż - jak tuszę - dalsze sceny pokażą, jak bardzo mylą się siostrzyczki driady.
Biegnę czytać kolejną scenę.
:beer: :beer: :beer:
Kloszard to nie zawód...
To pasja, styl życia, realizacja marzeń z dzieciństwa.


_____________________________________________________________________________

E-mail
skaranieboskie@osme-pietro.pl

ODPOWIEDZ

Wróć do „DRAMAT”