Polska Piastów/Polska Jagiellonów

Podziel się tym, co lubisz najbardziej
ODPOWIEDZ
Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
skaranie boskie
Administrator
Posty: 13037
Rejestracja: 29 paź 2011, 0:50
Lokalizacja: wieś

Polska Piastów/Polska Jagiellonów

#1 Post autor: skaranie boskie » 09 sie 2015, 21:01

Wszystkim, których interesuje nasza historia, odsyłam do tych pozycji.
Nie jest to, co prawda beletrystyka, ale czyta się niemal, jak powieść.
Z "Polski Piastów" możemy się dowiedzieć o wielu faktach, których nie obejmował program nauki historii w szkołach, m. in. o tym, że państwo słowiańskie na terenie dzisiejszej Polski nie powstało, jako "wielki wybuch" w 966 roku, ale kształtowało się już od siódmego wieku, że ówcześni Słowianie byli równie wysoko rozwiniętą społecznością, jak wiele zachodnich, jednym słowem, że nie wypadliśmy sroce spod ogona.
"Polska Jagiellonów", to z kolei kontynuacja poprzedniego dzieła. Opowiada historię Polski od Bezpotomnej śmierci Kazimierza Wielkiego, aż do - różnie przez historyków ocenianej - Unii Lubelskiej.
Całość napisana przystępnym językiem, z lekką swadą, pozwala się czytać bez znużenia, a wręcz przeciwnie, z zaciekawieniem. Bardzo polecam, pomimo, iż opracowania nieco już pokryte patyną. A może właśnie dlatego...

Paweł Jasienica
"Polska piastów"
"Polska Jagiellonów"
Kloszard to nie zawód...
To pasja, styl życia, realizacja marzeń z dzieciństwa.


_____________________________________________________________________________

E-mail
skaranieboskie@osme-pietro.pl

ODPOWIEDZ

Wróć do „ULUBIONE”