Rozprawka o wolności

Uwaga! Tu wchodzisz na własne ryzyko i odpowiedzialność.
ODPOWIEDZ
Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
litek
Posty: 497
Rejestracja: 10 paź 2013, 15:52

Rozprawka o wolności

#1 Post autor: litek » 09 lis 2014, 8:27

„W najgorszej niewoli jest ten, komu się wydaje, że jest wolny” (Goethe).

Ale co należy rozumieć przez „wolność”? Czy oznacza ona prawo do czynienia wszystkiego, co się komu podoba? Nie. dziewiętnastowieczny pisarz angielski Charles Kingsley słusznie napisał: „Istnieją dwa rodzaje wolności — fałszywa, gdy ktoś może robić to, co chce, i prawdziwa, gdy ma możność robienia tego, co powinien”

. Uważam że to jest prawdą, co napisał Charles Kingsley.

Hipisi chcieli być wolnymi ludźmi, brody, długie rozczochrane włosy i niechlujne ubrania były przejawem sprzeciwu wobec tradycyjnych wartości. Próbując odnaleźć szczęście i sens życia, młodzież odurzała się narkotykami i przyswajała sobie poglądy głoszone przez przywódców duchowych, tak zwanych guru. Jednak hipisi nie przynieśli światu prawdziwego szczęścia i wolności. Upowszechnili natomiast narkomanię i rozwiązłość wśród młodzieży, co przyśpieszyło upadek społeczeństwa i wywołało zamęt w kwestiach moralnych.

Upływ czasu pokazał, że ideologia hipisowska bynajmniej nie uszlachetniła ludzi, przyśpieszyła raczej obniżanie się poziomu moralnego społeczeństwa, czego skutkiem były choroby weneryczne, alkoholizm, narkomania i niechciane ciąże. Mówienie w tym przypadku o ,,wolności'' okazało się nieporozumieniem czy raczej zniewoleniem.

Każdy człowiek na ziemi jest ograniczony w jakiś sposób, nie jest w pełni wolny. Ten system jest tak skonstruowany, że człowiek podlega innym ludziom będąc od nich zależny. Na przykład jest zobowiązany płacić podatki czy przestrzegać przepisów ruchu drogowego.

Feminizm też okazał się fiaskiem- nie zapewniając kobietom upragnionej wolności. Z badań socjologicznych omówionych w paryskim dzienniku „Le Monde” wynika, że 80 procent rodzin francuskich, mających tylko jednego z rodziców, jest kierowane przez kobiety. Ankieta przeprowadzona wśród nich wyjawiła, że „niektóre kobiety rozwiodły się, aby ‛uzyskać swobodę’, popadły jednak w jeszcze gorszą zależność pod względem materialnym i uczuciowym — uzależniły się od własnych dzieci”.

Ludzkość jest także ograniczona przez prawa natury. Nikt nie sprzeciwi się huraganom, powodziom czy suszy.

Wyobraźmy sobie ruchliwe miasto, w którym nie obowiązują żadne przepisy ruchu i każdy może się poruszać w dowolnym kierunku i z dowolną prędkością. Czy chcielibyśmy jeździć samochodem w takich warunkach? Skądże, byłaby to przecież anarchia na drodze, pociągająca za sobą mnóstwo wypadków. Nieograniczona wolność oznaczałaby anarchię społeczną.

Poczynaniami ludzi muszą rządzić jakieś prawa. Bóg pragnie, aby dla dobra ogółu wolna wola była ujęta w pewne ramy. Nie zamierzał udzielić nam nieograniczonej wolności, lecz wolność względną, podlegającą zasadom prawa Nie ulega wątpliwości, iż zostaliśmy tak stworzeni, że musimy przestrzegać praw fizyki ustalonych przez Boga. Nikt mądry nie sprzeciwia się prawu grawitacji czy ciążenia, i z tego samego powodu mądrze jest respektować Jego prawa moralne i społeczne. Tak jak mądrze jest przestrzegać przepisów ruchu drogowego, o wiele mniej byłoby głupich wypadków. Jednocześnie w granicach zakreślonych przez prawa Boże dysponujemy ogromną swobodą wyboru.

W rezultacie ludzie tworzą urozmaiconą i fascynującą rodzinę. Pomyślmy, jaka różnorodność panuje na świecie, jeśli chodzi o potrawy, stroje, utwory muzyczne, dzieła sztuki czy architekturę. W tych sprawach na pewno wolimy sami dokonywać wyboru niż pozwolić komuś za nas decydować.

Bardzo znamienne słowa wypowiedział Jezus: (...)„Jeżeli pozostajecie w moim słowie, to rzeczywiście jesteście moimi uczniami i poznacie prawdę, a prawda was wyzwoli”.( Jana 17:31,32)

Od czego miała wyzwolić?

Od spaczonych poglądów i wierzeń, okultyzmu, spirytyzmu, niemoralności, rozpusty, homoseksualizmu, materializmu,bałwochwalstwa, narkomani, pijaństwa,ludzkiej tradycji, świąt i filozofii. Właśnie te rzeczy zniewalają ludzi, narażając na niebezpieczeństwa, koszty finansowe i ogólne zmęczenie. W pewnym sensie człowiek może być dzisiaj wolny, jeżeli stara się uwzględniać granice wolności zakreślone przez Stwórcę

Awatar użytkownika
nie
Posty: 1366
Rejestracja: 03 paź 2014, 14:07
Płeć:
Kontakt:

Re: Rozprawka o wolności

#2 Post autor: nie » 11 lis 2014, 10:23

Niestety, Litku, oszołomstwo religijne rzuca się w oczy.

W swoim artykule, pod płaszczykiem werbalizmu i quasi-naukowej retoryki, próbuesz przemycić do świadomości czytelnika swoje wierzenia religijne, w tym głównego bohatera mitologii judeo-chrześcijańskiej - boga Jahwe lub jak wolisz - Jehowy.

Pomijając już to, że Twój wywód jest podróżą przez kilka poziomów błędów logicznych, to nie różni się on niczym od ogłupiającej gadaniny guru religijnych, religii wszelakich. Dlatego tego typu publikacje uważam za społecznie szkodliwe.

Pozdrawiam
nie
Okres ważności moich postów kończy się w momencie ich opublikowania.

Awatar użytkownika
litek
Posty: 497
Rejestracja: 10 paź 2013, 15:52

Re: Rozprawka o wolności

#3 Post autor: litek » 11 lis 2014, 13:26

odpowiedź dla nie
Mam takie wrażenie, że temat przerósł Twoje intelektualne możliwości-czyli nie dojrzałeś na tyle żeby zrozumieć sens. A Twoja próba okazania elokwencji jest mało przydatna. Prawda jest bardzo prosta. ;)

Awatar użytkownika
nie
Posty: 1366
Rejestracja: 03 paź 2014, 14:07
Płeć:
Kontakt:

Re: Rozprawka o wolności

#4 Post autor: nie » 11 lis 2014, 13:48

litek pisze:temat przerósł Twoje intelektualne możliwości-czyli nie dojrzałeś na tyle
pl.wikipedia.org/wiki/Argumentum_ad_personam

Ja odniosłem się do twojego artykułu, ty bezpośrednio do mojej osoby. W terminologii szachowej taki moment nazywa się szach i mat.

Pozdrawiam.
Okres ważności moich postów kończy się w momencie ich opublikowania.

Awatar użytkownika
litek
Posty: 497
Rejestracja: 10 paź 2013, 15:52

Re: Rozprawka o wolności

#5 Post autor: litek » 11 lis 2014, 13:53

Odpowiedź dla nie

Nie skupiasz się na zawartości paczki tylko na opakowaniu, dlatego masz problem ze zrozumieniem...

karolek

Re: Rozprawka o wolności

#6 Post autor: karolek » 20 lis 2014, 0:43

.
Ostatnio zmieniony 25 lis 2016, 17:34 przez karolek, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
skaranie boskie
Administrator
Posty: 13037
Rejestracja: 29 paź 2011, 0:50
Lokalizacja: wieś

Re: Rozprawka o wolności

#7 Post autor: skaranie boskie » 11 sty 2015, 23:26

litek pisze:dziewiętnastowieczny pisarz angielski Charles Kingsley słusznie napisał: „Istnieją dwa rodzaje wolności — fałszywa, gdy ktoś może robić to, co chce, i prawdziwa, gdy ma możność robienia tego, co powinien”
Inny dziewiętnastoletni pisarz, teoretyk nurtu nazwanego od jego nazwiska marksizmem, powiedział, że wolność to uświadomiona konieczność. Niby to samo, ale brzmi lepiej, a co ważne, nikt nie próbuje tego wykorzystać do przemycenia treści religijnych.
Kloszard to nie zawód...
To pasja, styl życia, realizacja marzeń z dzieciństwa.


_____________________________________________________________________________

E-mail
skaranieboskie@osme-pietro.pl

Awatar użytkownika
litek
Posty: 497
Rejestracja: 10 paź 2013, 15:52

Rozprawka o wolności

#8 Post autor: litek » 30 sie 2017, 11:40

skaranie boskie pisze:
11 sty 2015, 23:26
litek pisze:dziewiętnastowieczny pisarz angielski Charles Kingsley słusznie napisał: „Istnieją dwa rodzaje wolności — fałszywa, gdy ktoś może robić to, co chce, i prawdziwa, gdy ma możność robienia tego, co powinien”
Inny dziewiętnastoletni pisarz, teoretyk nurtu nazwanego od jego nazwiska marksizmem, powiedział, że wolność to uświadomiona konieczność. Niby to samo, ale brzmi lepiej, a co ważne, nikt nie próbuje tego wykorzystać do przemycenia treści religijnych.
Off Topic
ludzie tkwią w niewoli drugich, ponieważ są od nich zależni.

Awatar użytkownika
litek
Posty: 497
Rejestracja: 10 paź 2013, 15:52

Rozprawka o wolności

#9 Post autor: litek » 14 wrz 2017, 9:46

Ludzie są całkowicie zniewoleni pod każdym względem ( intelektualnym, społecznym, religijnym, ideologicznym,fizycznym a nawet stali się niewolnikami przemysłu farmaceutycznego ) Zeby nie płynąć z ,, nurtem''. lecz pod prąd tego zbałamuconego świata- trzeba mieć mocny grunt pod nogami, także być nieprzeciętnie odważnym. Jeżeli się nie ,,kracze '' jak większość, jest się narażonym na kpiny, zniewagi i odrzucenie- wiem co mówię, od 26 lat tego doświadczam :ok: :ok: :ok:

Awatar użytkownika
litek
Posty: 497
Rejestracja: 10 paź 2013, 15:52

Rozprawka o wolności

#10 Post autor: litek » 19 wrz 2017, 8:31

litek pisze:
30 sie 2017, 11:40
skaranie boskie pisze:
11 sty 2015, 23:26
litek pisze:dziewiętnastowieczny pisarz angielski Charles Kingsley słusznie napisał: „Istnieją dwa rodzaje wolności — fałszywa, gdy ktoś może robić to, co chce, i prawdziwa, gdy ma możność robienia tego, co powinien”
Inny dziewiętnastoletni pisarz, teoretyk nurtu nazwanego od jego nazwiska marksizmem, powiedział, że wolność to uświadomiona konieczność. Niby to samo, ale brzmi lepiej, a co ważne, nikt nie próbuje tego wykorzystać do przemycenia treści religijnych.
Off Topic
ludzie tkwią w niewoli drugich, ponieważ są od nich zależni.
Ja jestem wolny od fałszywych religii, także od ateistycznej religii.

ODPOWIEDZ

Wróć do „MOIM SKROMNYM ZDANIEM”