Bozia wspomaga ministra

Uwaga! Tu wchodzisz na własne ryzyko i odpowiedzialność.
ODPOWIEDZ
Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
litek
Posty: 497
Rejestracja: 10 paź 2013, 15:52

Bozia wspomaga ministra

#21 Post autor: litek » 30 sie 2017, 9:59

Ludzie często uważają je za dopust Boży, ale takie określenie jest nieporozumieniem — Bóg nie ma nic wspólnego z tymi tragediami. Trzeba jednak przyznać, że Biblia zapowiadała niszczycielskie kataklizmy na nasze czasy. W Ewangelii według Mateusza 24:7, 8 znajdujemy słowa Jezusa: „Będą też niedobory żywności i trzęsienia ziemi w jednym miejscu po drugim. Wszystko to jest początkiem dręczących boleści”. Dlaczego Jezus przepowiedział takie wydarzenia? Co miały nam one sygnalizować?


Syn Boży udzielał wtedy odpowiedzi na pytanie: „Co będzie znakiem (...) zakończenia systemu rzeczy?” (Mateusza 24:3). Przy tej sposobności wymienił różne nieszczęścia, między innymi wspomniane już trzęsienia ziemi i głód. W końcowych słowach podał ważną informację: „Gdy ujrzycie, iż to się dzieje, wiedzcie, że blisko jest królestwo Boże” (Łukasza 21:31). A zatem klęski żywiołowe sygnalizują, że żyjemy w przełomowym okresie dziejów ludzkości — że przed nami czas wielkich zmian.


Podsumujmy: Wiele klęsk żywiołowych wywołują lekkomyślne działania człowieka. Trzeba też przyznać, że niektóre z tych kataklizmów nie byłyby aż tak niszczycielskie, gdyby zdarzyły się gdzieś indziej. W wielu częściach świata skutki katastrof są spotęgowane przez nieuczciwe machinacje ludzi pozbawionych jakichkolwiek skrupułów oraz przez nierówności społeczne i ekonomiczne, z powodu których mnóstwo osób zmuszonych jest mieszkać w zagrożonych rejonach. Oczywiście nie wszystkie cierpienia w czasie klęski wynikają z czyjegoś błędu lub zaniedbania. Niejednego po prostu dosięga „czas i nieprzewidziane zdarzenie” (Kaznodziei 9:11).

https://www.jw.org/pl/publikacje/czasop ... 5%82owych/

Awatar użytkownika
lczerwosz
Administrator
Posty: 6936
Rejestracja: 31 paź 2011, 22:51
Lokalizacja: Ursynów

Bozia wspomaga ministra

#22 Post autor: lczerwosz » 30 sie 2017, 10:09

skaranie boskie pisze:
30 sie 2017, 0:13
Martwe korale też zagospodarowuje ocean...
Najlepiej zostać poławiaczem pereł. Długi wdech na kilka minut, a pod koniec lekkie niedotlenienie mózgu. Ale przynajmniej nagroda.
skaranie boskie pisze:
30 sie 2017, 0:13
Skąd ta pewność?
Czy stuletnie dęby też zaatakował kornik?
A skad TA pewność.
skaranie boskie pisze:
30 sie 2017, 0:13
podsyłasz mi wyłącznie linki do jedynie słusznych źródeł informacji.
A Ty się boisz nie swoich źródeł
skaranie boskie pisze:
22 sie 2017, 23:48
Chyba nie zamierzałeś mnie przekonać słowami doradcy pana Ambrożego?
jak ... święconej wody. :cha: :cha: :cha:

Awatar użytkownika
skaranie boskie
Administrator
Posty: 13037
Rejestracja: 29 paź 2011, 0:50
Lokalizacja: wieś

Bozia wspomaga ministra

#23 Post autor: skaranie boskie » 30 sie 2017, 10:46

Z tymi źródłami to niezupełnie, jak z wodą święconą. Ja się ich nie boję, jestem bowiem uodporniony na indoktrynację.
Uważam jedynie, że szkoda czasu na słuchanie manipulacji. A że nimi są, przekonałem się niejednokrotnie. Wbrew opinii ludzi pana Kaczyńskiego, lud nie zawsze jest ciemny i zdarza mu się czegoś nie kupić, a nawet (o zgrozo!) zdarza mu się samodzielnie myśleć.
Kloszard to nie zawód...
To pasja, styl życia, realizacja marzeń z dzieciństwa.


_____________________________________________________________________________

E-mail
skaranieboskie@osme-pietro.pl

Awatar użytkownika
lczerwosz
Administrator
Posty: 6936
Rejestracja: 31 paź 2011, 22:51
Lokalizacja: Ursynów

Bozia wspomaga ministra

#24 Post autor: lczerwosz » 30 sie 2017, 11:24

skaranie boskie pisze:
30 sie 2017, 10:46
Ja się ich nie boję, jestem bowiem uodporniony na indoktrynację.
"- Wiem, bo przecież sam to robię :cha: :cha: :cha: "
"- To ja też? :myśli: :myśli: :crach: "

Awatar użytkownika
eka
Moderator
Posty: 10469
Rejestracja: 30 mar 2014, 10:59

Bozia wspomaga ministra

#25 Post autor: eka » 30 sie 2017, 17:46

Kornik egzystuje w puszczy nie od czasu Szyszki, ale znacznie, znacznie wcześniej. Słuchałam wypowiedzi leśniczego od lat zajmującego się białowieskim drzewostanem. Puszcza ma swoje mechanizmy obrony, nie jest monokulturowa jak sztucznie zalesiane obszary. Dla tak wielkiego obszaru ten kornik to żadne wielkie zagrożenie, a 400 lat zajmie odtworzenie jego wycinanego fragmentu. Wierzę praktykowi, tym bardziej że nie jest uwikłany w politykę Polska pisowska vs UE.

Awatar użytkownika
skaranie boskie
Administrator
Posty: 13037
Rejestracja: 29 paź 2011, 0:50
Lokalizacja: wieś

Bozia wspomaga ministra

#26 Post autor: skaranie boskie » 30 sie 2017, 19:10

eka pisze:
30 sie 2017, 17:46
nie jest monokulturowa jak sztucznie zalesiane obszary.
Właśnie to jest jej atutem w samoobronie.
Ostatnio zaatakowane przez kornika siedliska świerków są efektem działalności człowieka.
Zaczęło się w czasach carskich, gdy puszcza była terenem, na którym sam car uwielbiał polować i to dla niego nasadzano świerkowe mateczniki. Drugim wielkim szkodnikiem była komuna. W jej czasach wycięto sporo cennych drzew, uzupełniając puste miejsca szybko przyrastającym świerkiem. Jak widać, las sam się broni przed taką ingerencją, a do obrony użył chrząszcza, do walki z którym trzeci w historii szkodnik, niejaki pan Szyszko, używa harvesterów. Wyobrażenie o rozmiarach obecnych szkód w drzewostanie może przynieść proste obliczenie. Taki kombajn do wycinki potrzebuje ok. 3 minut na wycięcie i całkowitą obróbkę dorosłego drzewa. Ile hektarów lasu jest w stanie usunąć z powierzchni ziemi w ciągu zaledwie jednego dnia? I to wszystko - podobno - w celu zapewnienia bezpieczeństwa. Chyba łosiom, które nota bene ten sam minister chce chronić przed wypadkami przez... odstrzał.
Czy ja chcę wiele, opisując idiotyzmy obecnie rządzących? Nie, chcę tylko, żeby znów było normalnie, żebym w końcu nie miał o czym pisać. A ostatnio mam coraz więcej, tylko usilnie się przed pisaniem powstrzymuję.
Kloszard to nie zawód...
To pasja, styl życia, realizacja marzeń z dzieciństwa.


_____________________________________________________________________________

E-mail
skaranieboskie@osme-pietro.pl

Awatar użytkownika
refluks
Posty: 714
Rejestracja: 28 lut 2016, 11:49

Bozia wspomaga ministra

#27 Post autor: refluks » 30 sie 2017, 20:19

Po to zaniedbano puszczę, żeby sprzedać ją w prywatne ręce na okoliczność rzekomego nieradzenia sobie państwa z nią.
Ale dwa kolorowe nadzorce tego nie ogarniają, aby komunikują co w szkle kontaktowym usłyszeli.
Szkoda czasu na dyskusję z betonem.
Dół z wapnem.

Awatar użytkownika
skaranie boskie
Administrator
Posty: 13037
Rejestracja: 29 paź 2011, 0:50
Lokalizacja: wieś

Bozia wspomaga ministra

#28 Post autor: skaranie boskie » 30 sie 2017, 23:02

A toś walnął, Refluksie!
Akurat aktualna dewastacja może doprowadzić do tego, o czym piszesz.
Również nowe prawa, jakimi nas jeszcze zechce uszczęśliwić pan Kaczyński. Tak się składa, że dotychczasowe zabrania sprzedaży lasów państwowych, a to w ochronie przed rabunkową wycinką właśnie. Pierwszy krok dobrej zmiany już mamy, a jego efekt to masowe wycinki drzew w miastach. Teraz przyszła kolej na lasy i spektakl w Puszczy Białowieskiej może być preludium do zmiany obowiązującego prawa. Z tym, że jeśli ktoś kupi puszczę, to idę o zakład, że będzie mu bardzo blisko do Radia Maryja.
Kloszard to nie zawód...
To pasja, styl życia, realizacja marzeń z dzieciństwa.


_____________________________________________________________________________

E-mail
skaranieboskie@osme-pietro.pl

Awatar użytkownika
Nula.Mychaan
Posty: 2082
Rejestracja: 15 lis 2013, 21:47
Lokalizacja: Słupsk
Płeć:

Bozia wspomaga ministra

#29 Post autor: Nula.Mychaan » 30 sie 2017, 23:28

Skaranie uważasz że racja jest tylko po Twojej stronie, a cała reszta jak się z Tobą nie zgadza jest zmanipulowana.
Leśnictwo to nie tylko wiedza dotycząca ścinki drzew i nie na tym polega praca leśnika, a Ty się skupiasz tylko i wyłącznie na tym.
Dlatego stwierdziłam, że nie wiesz o czym mówisz.
Może i jestem trudną osobą,
ale dobrze mi z tym,
a to co łatwe jest bez smaku, wyrazu i znaczenia

Awatar użytkownika
skaranie boskie
Administrator
Posty: 13037
Rejestracja: 29 paź 2011, 0:50
Lokalizacja: wieś

Bozia wspomaga ministra

#30 Post autor: skaranie boskie » 01 wrz 2017, 0:12

A czy ja powiedziałem, że leśnictwo to tylko wiedza dotycząca ścinki drzew? Tak twierdzi obecny minister. To właśnie on kiedyś wypowiedział znamienne słowa, że najlepszym lekarstwem dla lasu jest piła i siekiera. Ja wręcz przeciwnie, uważam wycinkę każdego drzewa za świętokradztwo, choć zdarza się, że konieczne. I naprawdę wiem, co mówię.
Kloszard to nie zawód...
To pasja, styl życia, realizacja marzeń z dzieciństwa.


_____________________________________________________________________________

E-mail
skaranieboskie@osme-pietro.pl

ODPOWIEDZ

Wróć do „MOIM SKROMNYM ZDANIEM”