Cywilizacja XXI nieuleczalnie chora

Uwaga! Tu wchodzisz na własne ryzyko i odpowiedzialność.
ODPOWIEDZ
Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
litek
Posty: 497
Rejestracja: 10 paź 2013, 15:52

Cywilizacja XXI nieuleczalnie chora

#1 Post autor: litek » 18 wrz 2017, 10:06

Chrześcijaństwo obłudnie twierdzi, że sprawuje władzę z ramienia Boga i cieszy się jego poparciem, jest na wskroś przesiąknięte polityką, zepsuciem moralnym, korupcją. Bóg nie chce mieć z tymi sprawami nic wspólnego. Wielu ufa władzy i sile pieniądza, stawiając go na piedestale jako bożka, który rzekomo ma wybawić świat. Wyciska się z ludzi podatki, które są trwonione lub kradzione. Obecnie przemoc rządzi światem ! Przeznacza się miliardy na zbrojenia, żeby się nawzajem wyniszczać. Zamiast leczyć przyczyny chorób leczy się skutki, koncerny farmaceutyczne zbijają miliardy na kliencie który staje do końca życia uzależniony od leków . Głód i ubóstwo wymknęło się spod kontroli, modyfikowana żywność truje ludzi. Coraz częściej i z większą intensywnością nękają ludzkość żywioły, ziemia i życie jest systematycznie niszczone. Tylko głupcy i naiwni wierzą , że nauka wybawi ludzkość od zagłady.

Przywódcy polityczni, religijni i ogół społeczeństwa nie jest zainteresowana żeby zmieniać swoją osobowość. Chodzi przede wszystkim o wysokie normy moralne. Przecież od tego należy zaczynać gruntowną naprawę czy reformę świata. Korupcja, złodziejstwa, oszustwa, zabijanie ma związek z zachowaniem i postawą życiową- które mają związek z normami moralnymi.

Biblia podaje uzasadnioną przyczynę, dlaczego większość nie chce a nawet nie myśli o dokonywaniu zmian u siebie.
Otóż zdegenerowane duchowe byty pchają ludzkość na drogę przestępstwa, nieuczciwości i niemoralności. Większość jest ,,zaślepiona '' z czego nawet nie zdaje sobie sprawy. Szuka rozwiązań i wyjścia z rozpaczliwej sytuacji, których sama nigdy nie znajdzie. Politycy , religianci i ogół społeczeństwa jest ,,zaczadzona '' pychą, ignorancją, egoizmem i po prostu głupotą.

To właśnie diabeł z demonami demoralizuje ludzkość, która nie ma pojęcia o ich istnieniu. Tylko nieliczni potrafią racjonalnie myśleć i wnioski wyciągać.

Jak wyjaśnić bezsensowną przemoc , choć na całym świecie podejmuje się starania, by ją powstrzymać?
Jak wytłumaczyć że coraz większą popularność zyskuje rozrywka przesiąknięta spirytyzmem, mimo iż wielu rodziców obawia się jej szkodliwego wpływu na dzieci?
Jak wytłumaczyć postępującą degradację środowiska pomimo szczerych wysiłków, żeby je chronić?
Jaka siła popycha ludzkość ku katastrofie?

Biblia tak wyjaśnia, kto odpowiada za dzisiejsze problemy: „Zrzucony więc został wielki smok, pradawny wąż, zwany Diabłem i Szatanem, który wprowadza w błąd całą zamieszkaną ziemię; zrzucony został na ziemię, a z nim zostali zrzuceni jego aniołowie. (...) Biada ziemi i morzu, ponieważ zstąpił do was Diabeł, pałając wielkim gniewem, bo wie, że mało ma czasu” (Objawienie 12:9, 12). Wiele osób po rozważeniu dowodów doszło do wniosku, że Szatan jest niebezpieczną istotą duchową, która wywiera silny wpływ na to, co się dzieje na świecie.

Awatar użytkownika
litek
Posty: 497
Rejestracja: 10 paź 2013, 15:52

Cywilizacja XXI nieuleczalnie chora

#2 Post autor: litek » 18 wrz 2017, 10:42

Nasuwa się logiczne pytanie, kto i jak uleczy obecny stan rzeczy ? Powiem tylko tyle, na pewno nie ludzie.

Awatar użytkownika
Gorgiasz
Moderator
Posty: 1608
Rejestracja: 16 kwie 2015, 14:51

Cywilizacja XXI nieuleczalnie chora

#3 Post autor: Gorgiasz » 18 wrz 2017, 12:00

Nasuwa się logiczne pytanie, kto i jak uleczy obecny stan rzeczy ? Kto przekona Litka, że to jest forum literackie i należy pisać zgodnie z tematem danego działu? A w tym wypadku brzmi on: „Proza dokumentalna i publicystyka.” A tutaj mamy religijną demagogię.

Awatar użytkownika
lczerwosz
Administrator
Posty: 6936
Rejestracja: 31 paź 2011, 22:51
Lokalizacja: Ursynów

Cywilizacja XXI nieuleczalnie chora

#4 Post autor: lczerwosz » 18 wrz 2017, 13:35

litek pisze:
18 wrz 2017, 10:42
Nasuwa się logiczne pytanie, kto i jak uleczy obecny stan rzeczy ? Powiem tylko tyle, na pewno nie ludzie.
ZAPEWNE NIKT
Nikt nie uleczy, bo taki jest świat.
litek pisze:
18 wrz 2017, 10:06
Jak wyjaśnić bezsensowną przemoc
Nie jest bezsensowna, przynajmniej od strony potencjalnych zwycięzców. Zawsze tak było. Decydując się na przemoc, ale i każde inne użycie siły, czy podstępu, sprawca liczy na podniesienie swojej pozycji kosztem innych, nie licząc się z możliwością przegranej, czy możliwą karą. Dlaczego? Uczestniczy w konkurencji o zasoby, w tym władzę i pieniądze. Ta konkurencja, to przedłużenie walki o byt w znaczeniu bardzo pierwotnym, wręcz biologicznym. Co ciekawe, przedłużenie to jest daleko większe, niż by było potrzeba jedynie do przeżycia, zaspokojenia głodu, czy spełnienia minimalnych potrzeb. Które, zgodnie z przysłowiem, rosną w miarę jedzenia.
Pytanie, czy się godzimy z taką rzeczywistością, która stale jest taka sama. Czy potrzebna jest jakaś zmiana, skoro nic się nie zmienia.
Walka dobra ze złem jest odwiecznym problemem i wcale nie wiadomo, czy w tej walce ma być jeden trwały zwycięzca. Może jest odwrotnie. Może chodzi o walkę.

Awatar użytkownika
lczerwosz
Administrator
Posty: 6936
Rejestracja: 31 paź 2011, 22:51
Lokalizacja: Ursynów

Cywilizacja XXI nieuleczalnie chora

#5 Post autor: lczerwosz » 18 wrz 2017, 13:54

Przeniosłem kilka Twoich tekstów do działu światopoglądowego.

Awatar użytkownika
litek
Posty: 497
Rejestracja: 10 paź 2013, 15:52

Cywilizacja XXI nieuleczalnie chora

#6 Post autor: litek » 18 wrz 2017, 17:07

Gorgiasz pisze:
18 wrz 2017, 12:00
Nasuwa się logiczne pytanie, kto i jak uleczy obecny stan rzeczy ? Kto przekona Litka, że to jest forum literackie i należy pisać zgodnie z tematem danego działu? A w tym wypadku brzmi on: „Proza dokumentalna i publicystyka.” A tutaj mamy religijną demagogię.
Wydaje się że Iczerwosz nie ma ,,alergii'' na mój artykuł, Ty Gorgiaszu nie możesz sobie z tym poradzić.

Awatar użytkownika
lczerwosz
Administrator
Posty: 6936
Rejestracja: 31 paź 2011, 22:51
Lokalizacja: Ursynów

Cywilizacja XXI nieuleczalnie chora

#7 Post autor: lczerwosz » 18 wrz 2017, 17:23

To nie chodzi o żadna alergię, ale zwykłe uporządkowanie portalu.
Wracając do tematu, spór jest podstawowy. Potrzeba przekonania myślących odmiennie jest wielka. Przekonać, znaczy spowodować, aby przekonany odmienił postępowanie.
Przekonywać można na różne sposoby: emocjonalny, teologiczny, naukowy, finansowy, siłowy. W historii było to wszystko.

Awatar użytkownika
litek
Posty: 497
Rejestracja: 10 paź 2013, 15:52

Cywilizacja XXI nieuleczalnie chora

#8 Post autor: litek » 18 wrz 2017, 18:14

lczerwosz pisze:
18 wrz 2017, 17:23
To nie chodzi o żadna alergię, ale zwykłe uporządkowanie portalu.
Wracając do tematu, spór jest podstawowy. Potrzeba przekonania myślących odmiennie jest wielka. Przekonać, znaczy spowodować, aby przekonany odmienił postępowanie.
Przekonywać można na różne sposoby: emocjonalny, teologiczny, naukowy, finansowy, siłowy. W historii było to wszystko.
Rzeczywiście powinienem umieścić tego typu artykuły gdzie indziej. Pod jakim nagłówkiem znajdują się tematy społecznościowe ?

Awatar użytkownika
lczerwosz
Administrator
Posty: 6936
Rejestracja: 31 paź 2011, 22:51
Lokalizacja: Ursynów

Cywilizacja XXI nieuleczalnie chora

#9 Post autor: lczerwosz » 18 wrz 2017, 21:28

litek pisze:
18 wrz 2017, 18:14
Pod jakim nagłówkiem znajdują się tematy społecznościowe
Tu właśnie: moim-skromnym-zdaniem-f39/To jest forum dla poglądów. I dyskusji na ich temat. Bez limitu publikacji.

Awatar użytkownika
litek
Posty: 497
Rejestracja: 10 paź 2013, 15:52

Cywilizacja XXI nieuleczalnie chora

#10 Post autor: litek » 18 wrz 2017, 21:37

lczerwosz pisze:
18 wrz 2017, 21:28
litek pisze:
18 wrz 2017, 18:14
Pod jakim nagłówkiem znajdują się tematy społecznościowe
Tu właśnie: moim-skromnym-zdaniem-f39/To jest forum dla poglądów. I dyskusji na ich temat. Bez limitu publikacji.
Dziękuję :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „MOIM SKROMNYM ZDANIEM”