Geologia a Biblia

Uwaga! Tu wchodzisz na własne ryzyko i odpowiedzialność.
Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
litek
Posty: 497
Rejestracja: 10 paź 2013, 15:52

Geologia a Biblia

#21 Post autor: litek » 11 paź 2017, 11:37

https://www.jw.org/pl/publikacje/filmy/ ... 51_1_VIDEO

Obrońcy Biblii

Na szczęście sporo szczerych osób odmówiło podporządkowania się tym edyktom. Było to jednak niebezpieczne. Niektórzy straszliwie ucierpieli za „zbrodnię” posiadania Biblii. Weźmy na przykład pod rozwagę los pewnego Hiszpana, nazwiskiem Julian Hernandez. W książce History of Christian Martyrdom (Historia męczeństwa chrześcijan) J.Foxe podaje, że ów Julian (Juliano) „podjął się przewiezienia z Niemiec do swego kraju znacznej liczby Biblii, ukrytych w beczkach po winie reńskim”. Na skutek zdrady wpadł jednak w ręce katolickiej inkwizycji. Ludzie, dla których Biblie te były przeznaczone, „zostali wszyscy bez wyjątku poddani torturom, po czym większość z nich skazano na rozmaite kary. Sam Juliano został spalony, dwudziestu upieczono na rożnie, niektórzy otrzymali wyrok dożywotniego więzienia, kilku wychłostano publicznie, wielu zesłano na galery”.

Cóż za przerażające nadużycie władzy! Nie ulega wątpliwości, że owi dostojnicy religijni nie mieli absolutnie nic wspólnego z biblijnym chrystianizmem! Sama Biblia wyjawia, kogo reprezentowali, mówiąc: „Dzieci Boże i dzieci Diabła ujawniają się w ten sposób: Kto nie trwa przy sprawiedliwości, nie pochodzi od Boga; tak samo ten, kto nie miłuje swego brata. Takie bowiem jest orędzie, które słyszeliście od początku: że mamy się nawzajem miłować; nie jak Kain, który pochodził od złego i zabił swego brata” (1 Jana 3:10-12).

To naprawdę zdumiewające, że kobiety i mężczyźni byli gotowi narazić się na tak okropny los, byle zdobyć Biblię! A podobne przykłady można by mnożyć — także w naszych czasach. Bezgraniczne oddanie dla Boga, jakie ta Księga wszczepia ludziom, gotowość wytrwałego znoszenia cierpień i poniesienia straszliwej śmierci — bez skargi, bez odwzajemniania się dręczycielom — wszystko to stanowi dobitne świadectwo, że Biblia jest Słowem Bożym (1 Piotra 2:21).

Kiedy w XVI wieku protestanci zbuntowali się przeciw władzy Kościoła katolickiego, został on w końcu zmuszony do przetłumaczenia Biblii na języki używane w ówczesnej Europie. Ale nawet wtedy kojarzono ją raczej z protestantyzmem niż z katolicyzmem. Ksiądz katolicki Edward J.Ciuba tak napisał na ten temat: „Trzeba uczciwie przyznać, że jednym z tragiczniejszych następstw reformacji był brak zainteresowania Biblią ze strony wiernych. Wprawdzie nigdy nie poszła ona całkiem w zapomnienie, ale dla większości katolików stała się księgą zamkniętą”.


bioslawek
Opublikowany 2 wrz 2017
SUBSKRYBUJ 34
SUBSCRIBE SUBSCRIBED UNSUBSCRIBE
https://www.jw.org/pl/publikacje/film...

ODPOWIEDZ

Wróć do „MOIM SKROMNYM ZDANIEM”