Jeden i tylko jeden temat Litka

Uwaga! Tu wchodzisz na własne ryzyko i odpowiedzialność.
ODPOWIEDZ
Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
litek
Posty: 497
Rejestracja: 10 paź 2013, 15:52

Jeden i tylko jeden temat Litka

#61 Post autor: litek » 13 lut 2018, 8:34

Wiele książek napisano na temat chrześcijaństwa, którego prekursorem jest Jezus Chrystus. Jedną z głównych nauk którą Jezus krzewił, jest zmartwychwstanie . Użyty w Biblii grecki wyraz tłumaczony na „zmartwychwstanie” dosłownie znaczy „ponowne powstanie”. Wskazuje on, że ktoś wskrzeszony dalej pozostaje tym samym niepowtarzalnym człowiekiem z tą samą osobowością i tymi samymi wspomnieniami co przed śmiercią. W Biblii opisano siedem przypadków wskrzeszenia ludzi z martwych. Czy opisane wydarzenia były fikcją czy faktem ? Jeżeli fikcją, to bez sensu byłoby wymawianie formuły „wierzę w (...) ciała zmartwychwstanie, żywot wieczny” które są końcowym fragmentem wyznania wiary, jednego z najstarszych w Kościele, które zwiemy Symbolem bądź Składem Apostolskim. Ciekawe że saduceusze stanowiący konserwatywne ugrupowanie reprezentujące interesy świątyni i kapłanów, nie wierzyli w zmarwychwstanie . Natomiast były faryzeusz, później znany jako apostoł Paweł- nie miał żadnych wątpliwości że umarli zostaną wzbudzeni do życia. Oto jego argumentacja :


A jeśli o Chrystusie jest głoszone, że został wskrzeszony z martwych, jakże to niektórzy wśród was mówią, że nie ma zmartwychwstania umarłych? Jeżeli rzeczywiście nie ma zmartwychwstania umarłych, to i Chrystus nie został wskrzeszony.  Ale jeśli Chrystus nie został wskrzeszony, to z całą pewnością daremne jest nasze głoszenie i daremna jest nasza wiara.  A ponadto okazujemy się fałszywymi świadkami Bożymi, gdyż przeciwko Bogu złożyliśmy świadectwo, że wskrzesił Chrystusa, a on go nie wskrzesił, jeśli umarli rzeczywiście nie mają być wskrzeszeni. Bo jeśli umarli nie mają być wskrzeszeni, to i Chrystus nie został wskrzeszony.  A jeśli Chrystus nie został wskrzeszony, to wasza wiara jest daremna; jeszcze jesteście w swych grzechach. W takim razie również ci, którzy zapadli w sen śmierci w jedności z Chrystusem, poginęli. Jeżeli tylko w tym życiu pokładamy nadzieję w Chrystusie, to spośród wszystkich ludzi jesteśmy najbardziej godni politowania. ( 1Kor 15:12-19)


Jeżeli zmartwychwstanie Jezusa Chrystusa było trikiem, to opisane przypadki również są fikcją. W tej sytuacji nauki które Jezus głosił są pozbawione sensu a chrześcijaństwo jest tylko wydmuszką.

Awatar użytkownika
litek
Posty: 497
Rejestracja: 10 paź 2013, 15:52

Jeden i tylko jeden temat Litka

#62 Post autor: litek » 13 lut 2018, 8:50


Awatar użytkownika
litek
Posty: 497
Rejestracja: 10 paź 2013, 15:52

Jeden i tylko jeden temat Litka

#63 Post autor: litek » 13 lut 2018, 19:15


Awatar użytkownika
litek
Posty: 497
Rejestracja: 10 paź 2013, 15:52

Jeden i tylko jeden temat Litka

#64 Post autor: litek » 14 lut 2018, 13:03

nie pisze:
15 paź 2017, 15:26
Czy to prawda, że SJ uważają za fakt historyczny objęcie panowania Jezusa w Niebie jesienią 1914 roku?
To prawda. Wskazują na to dwa dowody, chronologia biblijna i wydarzenia światowe stanowiące proroczy znak zapowiedziany przez Jezusa Chrystusa.

Awatar użytkownika
litek
Posty: 497
Rejestracja: 10 paź 2013, 15:52

Jeden i tylko jeden temat Litka

#65 Post autor: litek » 15 lut 2018, 10:29

Po tysiącach lat doświadczeń w samodzielnym rządzeniu się, po wspięciu się na szczyty „postępu” naukowego ludzkość stanęła na krawędzi katastrofy. O czym to świadczy ? O tym że ludzie są uparci, zadufani w sobie i po prostu głupi. Ludzkość grzęźnie w błędach i przez to cierpi, problemy się zwielokrotniają i są coraz bardziej złożone. Rządy mogą dokonywać nieznacznych przesunięć, aby coś skorygować i nieco polepszyć ludziom warunki. Okazuje się jednak, że taka pomoc bywa powierzchowna i chwilowa. Jeden z najmądrzejszych władców, jacy kiedykolwiek żyli, król Salomon, powiedział według Księgi Koheleta 1:15: „To, co krzywe, nie da się wyprostować, a czego nie ma, tego nie można liczyć”. Istnieje tyle skomplikowanych problemów, tyle zwalczających się frakcji i sprzecznych interesów oraz tyle niewiadomych, iż żadne przedsięwzięcie ludzkie, choćby podjęte w najszczerszej intencji, nie jest w stanie wydostać świata z matni.

Historia zna mnóstwo przykładów osób, które ułożyły sobie życie według własnych norm i wskutek tego popadły w ogromne kłopoty. Dlaczego dzieje się to tak często? Ponieważ ludzie mają za mało wiedzy, mądrości i zrozumienia, by mogli samodzielnie pokierować swym postępowaniem. Co gorsza, mają wrodzoną skłonność do podejmowania błędnych decyzji. Ponad 2500 lat temu pewien prorok i historyk napisał: „Nie w mocy człowieka leży kierować swoimi krokami, gdy idzie” (Jeremiasza 10:23, BT). Chyba nigdy nie było to tak oczywiste, jak obecnie. Dlatego historyk William H. McNeill powiedział: „Dzieje człowieka na tej planecie to niemal nieskończony ciąg kryzysów burzących ustalony porządek społeczny”.

Co niektórzy uśmiechną się ironicznie czytając ten artykuł. Uważają się przecież za inteligentnych , piszą artykuły często nadużywając wyrazów obcych i pompatycznych fraz- próbując wykazać swoje kompetencje. Nie mają zamiaru paść ofiarą prostych pojęć Litka- to dobre dla naiwnych i osób bez wykształcenia.

Ja podpisuję się pod słowami historyka Davida Fromkina który powiedział: „Rządy składają się z ludzi, dlatego są zawodne, a ich perspektywy — niepewne. Dysponują jakimś zakresem władzy, ale w ograniczonym stopniu” (The Question of Government). Nic dziwnego, że Biblia ostrzega, byśmy nie pokładali ufności w człowieku (Psalm 146:3).

Podsumowując : Oczekiwanie że ludzkie rządy zaprowadzą na ziemi pokój i sprawiedliwość są marzeniem ,,ściętej głowy``, albo jak kto woli porywaniem się z ,,motyką na księżyc ``.

Awatar użytkownika
nie
Posty: 1366
Rejestracja: 03 paź 2014, 14:07
Płeć:
Kontakt:

Jeden i tylko jeden temat Litka

#66 Post autor: nie » 15 lut 2018, 13:01

Na kogo głosowali ŚJ w ostatnich wyborach parlamentarnych w Polsce?

Jeżeli objawiłby się tobie Jehowa i nakazał ci mnie zabić, to zrobiłbyś to?
Okres ważności moich postów kończy się w momencie ich opublikowania.

Awatar użytkownika
Gorgiasz
Moderator
Posty: 1608
Rejestracja: 16 kwie 2015, 14:51

Jeden i tylko jeden temat Litka

#67 Post autor: Gorgiasz » 15 lut 2018, 13:17

nie pisze:
15 lut 2018, 13:01

Jeżeli objawiłby się tobie Jehowa i nakazał ci mnie zabić, to zrobiłbyś to?
Zapomniałeś historię Abrahama i Izaaka? :be:

Awatar użytkownika
litek
Posty: 497
Rejestracja: 10 paź 2013, 15:52

Jeden i tylko jeden temat Litka

#68 Post autor: litek » 15 lut 2018, 13:32

nie pisze:
15 lut 2018, 13:01
Na kogo głosowali ŚJ w ostatnich wyborach parlamentarnych w Polsce?

Jeżeli objawiłby się tobie Jehowa i nakazał ci mnie zabić, to zrobiłbyś to?
Nie odpowiadaj głupiemu według jego głupoty, żebyś i ty się z nim nie zrównał.
 Odpowiedz głupiemu według jego głupoty, żeby się nie stał mądry we własnych oczach. Przysł 26: 4,5

Ludzie polegający na mądrości tego świata nie mają usposobienia duchowego, lecz cielesne. Biblia wyraźnie zaznacza, że są głupi — nie w sensie niewiedzy, ale przeciwnie: przemądrzałości. Jednakże ich zachowanie stawia ich na drodze, na której nieuniknione jest zderzenie z Bogiem.
Ostatnio zmieniony 15 lut 2018, 13:37 przez litek, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Gorgiasz
Moderator
Posty: 1608
Rejestracja: 16 kwie 2015, 14:51

Jeden i tylko jeden temat Litka

#69 Post autor: Gorgiasz » 15 lut 2018, 13:35

Wydaje mi się, że pytanie związane z popełnieniem zabójstwa, jest bardzo poważne.

Awatar użytkownika
nie
Posty: 1366
Rejestracja: 03 paź 2014, 14:07
Płeć:
Kontakt:

Jeden i tylko jeden temat Litka

#70 Post autor: nie » 15 lut 2018, 13:42

Spodziewałem się wymijającej odpowiedzi.
Okres ważności moich postów kończy się w momencie ich opublikowania.

ODPOWIEDZ

Wróć do „MOIM SKROMNYM ZDANIEM”