Anstysemityzm

Uwaga! Tu wchodzisz na własne ryzyko i odpowiedzialność.
ODPOWIEDZ
Wiadomość
Autor
Nilmo

Re: Anstysemityzm

#31 Post autor: Nilmo » 08 cze 2013, 16:35

Widać coś pomyliłem. Sory. A dlaczego zaszczycona byś była mając żydowskie korzenie? Ja tam bym się wstydził wierzyć w Boga który stworzył człowieka z napletkiem by potem kazać mu go obcinać. Jakiś niezrównoważony :)

Ayalen

Re: Anstysemityzm

#32 Post autor: Ayalen » 08 cze 2013, 17:34

po prostu poleciales powierzchniowo, wedle stereotypu- swoi moga mowic dobrze tylko o swoim. A co maja mowic ci dla ktorych wszystko jest swoje? Powiedzmy- zauwazac dobre rzeczy nie tracac z oczu zlych?
Dlaczego bylabym dumna z zydowskich korzeni? Uczciwie mowiac - nie wiem, to bardziej kwestia odczucia niz argumentow rozumowych, chociaz jak powiedzialam- uwazam ze jest to niezwykly narod, w ktorym niestety zdarzaja sie gnidy. Jak w kazdym innym. Otwarta pozostaje kwestia niezwyklosci- moze w tym ze udzwigneli ciezar ktory na nich narzucono- pietno wybrancow ktore stalo sie przeklenstwem? Zauwaz ze oni nie utoneli przez wieki w niebycie, choc probowano to zrobic, i nigdy tez nie stopili sie z bezbarwnym tlem, pozostajac wyrazisci w stosunku do otoczenia. Narod nieprzecietnych medrcow i glupcow, ludzi szlachetnych i podlych. Narod jednoczacy skrajnosci. Nie gloryfikuje Zydow, mam im za zle Tore- zboczyli z kursu na lewo, w strone rozumu zamiast podazac jak nalezy srodkiem. Ale mimo to pozostaja o lata swietlne ponad przecietnoscia. Postrzegam ich jako holownik ktory na siebie wzial ciezar okretu. Jak to sie stalo ze ten holownil sam potrzebuje teraz swiatla latarni?

Awatar użytkownika
skaranie boskie
Administrator
Posty: 13037
Rejestracja: 29 paź 2011, 0:50
Lokalizacja: wieś

Re: Anstysemityzm

#33 Post autor: skaranie boskie » 08 cze 2013, 23:03

Nilmo pisze:Prawisz mi tu o Kazimierzu. (...)Jeszcze dzisiaj możesz w necie znaleźć zdjęcia z Zasraną Bramą w Lublinie.
Hmmm. Za Kazimierza zdjęć chyba nie zrobiono.
Jasne, że wśród żydów była zarówno biedota, jak i milionerzy. Tak było, jest i będzie.
Rzecz w tym, że ten dziwny naród, w przeciwieństwie do Polaków, zawsze trzyma ze swoimi, niezależnie od ich statusu. Jeśli Kazimierz zezwolił osiedlać się za murami miast biedocie, to był to kompromis z KRK. A ci, którzy finansowali jego murowane fanaberie (skądinąd bardzo rozsądne i - jak pokazała przyszłość - potrzebne) na pewno stanowili wyjątek od reguły. Niestety, nie poprę tego zdjęciami, ale zapraszam do lektury książek opartych na źródłach historycznych i archeologii. Nawiasem mówiąc, historia Polski piastowskiej jest naprawdę niebanalna i wciąż budzi we mnie nowe odczucia. Jasne, że nie byliśmy i nie jesteśmy narodem wybranym, jak tego chce wielu. Wspomniana historia, jak wiele ówczesnych, obfituje w zbrodnie, oszustwa i dziś uznawane za negatywne zjawiska, nie można jej za to odmówić logiki i pragmatyzmu. Również w stosunku do Żydów.
Kloszard to nie zawód...
To pasja, styl życia, realizacja marzeń z dzieciństwa.


_____________________________________________________________________________

E-mail
skaranieboskie@osme-pietro.pl

@psik
Posty: 506
Rejestracja: 30 paź 2011, 22:56

Re: Anstysemityzm

#34 Post autor: @psik » 08 cze 2013, 23:53

Socjalizm świetnie nadaje się do fałszowania świadomości zbiorowej, gdyż jest intelektualną pokusą ćwierćinteligenta. - Stefan Kisielewski

Nilmo

Re: Anstysemityzm

#35 Post autor: Nilmo » 09 cze 2013, 0:43

@psik
Rzadko używam emotek, ale czasami warto zrobić wyjątek.
:bravo:
Wiesz co to znaczy stero-typ? Typ przestrzenny..inaczej rozprzestrzeniający się.

Ayalen

Re: Anstysemityzm

#36 Post autor: Ayalen » 09 cze 2013, 1:19

przy czym o wartosci dziela stanowi bez watpienia osoba autora ktora to. ,, gwarantuje rzetelnosc dziela" Z prawej czy z lewej strony bardziej - chcialoby sie zapytac? Zawsze sadzilam ze wartosc dziela stanowi jego zawartosc. Po prostu. Wymownie obrzydliwe.
Nilmo, nie mam pojecia jak mozesz nie zauwazyc tego co jest widoczne golym okiem- wszystkie argumenty ktore tu prezentujesz uzasadniaja jedynie Twoja niechec. Mnie zas interesuje odpowiedz na pytanie: dlaczego czujesz niechec, a nie- za co. To nie jest to samo.

Awatar użytkownika
skaranie boskie
Administrator
Posty: 13037
Rejestracja: 29 paź 2011, 0:50
Lokalizacja: wieś

Re: Anstysemityzm

#37 Post autor: skaranie boskie » 09 cze 2013, 20:08

Z Judeopolonią jest tylko jeden szkopuł.
Nigdy nie powstała. Sam projekt, to jeszcze nic. W historii istniało masę niezrealizowanych projektów dotyczących różnych nacji, mniejszości, grup etnicznych, czy wyznaniowych. Trudno oceniać dziś skutki tych, które nigdy nie doczekały się realizacji. Zamiast jednak stworzenia owego, mitycznego państwa Żydów w środku Europy, mieliśmy regularne pogromy zapoczątkowane w średniowieczu, a zakończone holokaustem. Jeśli mam o czymś dyskutować, to o tym, nie zaś o hipotetycznych wizjach rosyjskich emigrantów pochodzenia żydowskiego sprzed stu lat. Sorry, to raczej nie może być powodem powszechnego antysemityzmu, zwłaszcza, że jest mało znaną spekulacją.
Link drugi pozostawię bez komentarza, bo jeśli ktoś umiejscawia państwo izraelskie w Afryce, sam sobie wystawia świadectwo ignorancji. Trudno z kimś takim polemizować, zwłaszcza, że treść artykułu niczym nie odbiega od treści ulotek endeckich z czasów sanacji. Sorry, to nie dyskusja o antysemityzmie, tylko propagowanie treści faszystowskich.

Poniższy fragment tekstu rozbawił mnie do łez:
Zresztą aktualnie szpiclują to niezależne polskie wydawnictwo, co widać ze statystyki odwiedzin.
Lepszej bzdury nie można było wymyślić.
Czy mam rozumieć, że każdy odwiedzający ową "niezależną, polską" stronę musi zadeklarować swoją narodowość i wyznanie? A może fakt, że otworzyłem linka, automatycznie czyni mnie żydowskim szpiclem? Idiotyzm do potęgi ilorazu inteligencji piszącego.
Kloszard to nie zawód...
To pasja, styl życia, realizacja marzeń z dzieciństwa.


_____________________________________________________________________________

E-mail
skaranieboskie@osme-pietro.pl

@psik
Posty: 506
Rejestracja: 30 paź 2011, 22:56

Re: Anstysemityzm

#38 Post autor: @psik » 10 cze 2013, 1:50

w/w linki to nie jest mój punkt widzenia, tylko jedna z możliwych wersji. Wrzuciłem ją tu dla dyskusji, bez jakiegokolwiek komentarza.

Nawet jeśli Judeopolonia nigdy nie powstała, to wykupywanie za bezcen majątków odebranych uczestnikom powstań jest faktem - dość przemilczanym faktem z naszej historii. Należałoby się zastanowić, komu służą polskie władze, że takiego, dość istotnego faktu nie uczyli i nie uczą w szkołach. Dość zastanawiające, prawda?
Socjalizm świetnie nadaje się do fałszowania świadomości zbiorowej, gdyż jest intelektualną pokusą ćwierćinteligenta. - Stefan Kisielewski

Ayalen

Re: Anstysemityzm

#39 Post autor: Ayalen » 10 cze 2013, 7:23

no dobra, wiec mnie nie uczyli w szkole- prosze uprzejmie o konkrety, bezstronnie i w punktach: kto odebral te majatki, komu? Udowodnione zrodlowo. To na poczatek. Pozniej rowniez w punktach, z podaniem zrodel kto wykupil.
Linki ktore zapodales- pierwszy smierdzi na kilometr i nie wiem jak mozna tego nie czuc. A drugi- wstydzilabym sie komukolwiek go podtykac, chyba jako dowod do jakiego stopnia mozna zidiociec. O poziomie autora swiadczy juz chocby nazywanie spornych ziem rdzennie palestynskimi, zanim sie cos chlapnie wypadaloby to i owo sprawdzic.
Swoja droga, niezmiennie bawi mnie grobowa cisza domoroslych. madralinskich ktorzy krzycza wielkim glosem ze 30% aparatu bezpieki stanowili Zydzi- natomiast zamykaja twarze na pytanie kto stanowil pozostale bagatela 70%, zapewne ufoludki. Generalnie -wielu zanim oskarzy Zydow o wszystkie byle obecne i przyszle nieszczescia swiata tego i wszystkich innych- przydalaby sie szklanka zimnej wody. Albo i kubel na leb, moze by ochloneli i zobaczyli siebie- zakompleksionych, wiecznych malkontentow z pretensjami do calego swiata o wlasne nieudacznictwo. Z punktu psychologii- tak zaciekla niechec czuje sie zazwyczaj wobec ludzi ktorym sie jest coso winnym albo cos zawdziecza, i maskuje to usprawiedliwiajac. przed soba swoje wlasne nieczyste sumienie.

@psik
Posty: 506
Rejestracja: 30 paź 2011, 22:56

Re: Anstysemityzm

#40 Post autor: @psik » 10 cze 2013, 14:39

Jak poszukam wiarygodniejszego źródła to wrzucę link - na razie brak czasu na buszowanie w necie, a nigdy mnie to nie interesowało, żebym wiedział gdzie szukać.


ale mam jeden link z cytatami z Talmudu

http://www.youtube.com/watch?v=Zr75XP3zErY
Socjalizm świetnie nadaje się do fałszowania świadomości zbiorowej, gdyż jest intelektualną pokusą ćwierćinteligenta. - Stefan Kisielewski

ODPOWIEDZ

Wróć do „MOIM SKROMNYM ZDANIEM”