Pod rozwagę

Nasz lokalny Hyde Park
ODPOWIEDZ
Wiadomość
Autor
kerim13

Pod rozwagę

#1 Post autor: kerim13 » 11 sie 2015, 12:02

Może za krótko jestem wśród Was, ale mam kilka uwag. Po pierwsze - apeluję, wprowadźcie jakąś zasadę czasową w sprawie publikacji. Na chwilę obecną (szczególnie w poezji) mamy tzw. lawinę, porywającą wszystko w dół. Poeci spod znaku CKM, czyli wrzucający pięć wierszy dziennie i dający siedem komentarzy na godzinę, spychają często coś wartościowego, nad czym warto się zatrzymać. Ale jak się mam zatrzymać, jeśli po wejściu raz dziennie na portal, coś fajnego może już nie jest nawet na stronie głównej?! Opanujcie się króliki poezji. Dajcie czas na refleksję nad wierszem. A jak mam oceniać seryjne komentarze, pisane w odstępie dwóch minut? Ty się komentatorze zastanowiłeś nad tym co oceniasz? No i komentarze w stylu jednego zdania, albo czasami tylko emotka. Chyba nie o to chodzi. O czym one informują twórcę? Że ładny? Chyba nieco wyższego poziomu można się spodziewać od ludzi, którzy aktywnie chcą uczestniczyć w życiu kulturalnym.
Chociaż zasada "Trzech dni", czyli możliwość wstawiania po takim czasie. Zwolnić z niej tylko komentatorów miesiąca i wygranych w plebiscytach. Jest szansa, że nie będą nadużywać.
Może są jakieś głosy w tym problemie? :myśli: :smoker:

Awatar użytkownika
alchemik
Posty: 7009
Rejestracja: 18 wrz 2014, 17:46
Lokalizacja: Trójmiasto i przyległe światy

Re: Pod rozwagę

#2 Post autor: alchemik » 11 sie 2015, 12:20

Mirek, ja się głęboko zastanawiam, co napisać w komentarzu i nigdy nie kwituję wiersza dwoma słowami.
Owszem wkurza mnie ta lawina spływająca w dół.
Ale to chyba kwestia techniczna układu forumowego.
Będzie spływać.
Można chyba tylko apelować do pisania bardziej złożonych komentarzy.
Co do wstawianych wierszy, to są podobno ograniczenia.
Ale moim zdaniem powinno sie to bardziej ograniczyć czasowo.

Moja propozycja to, żeby użytkownik mógł wrzucić dzieło w określonej kategorii powiedzmy raz na tydzień.
I już to dałoby możliwość lepszego ogarnięcia.
Teraz jest galimatias i lawina, jako rzekłeś.
Brak jest po prostu na tym portalu strony, która byłaby swoistą poczekalnią i wystawą wierszy.
Taki system.
Mi też się niespecjalnie podoba, ale cóż.

Apeluję o zwiększenie ograniczenia czasowego co do częstotliwości wrzucanych utworów.
Ostatnio zmieniony 11 sie 2015, 12:41 przez alchemik, łącznie zmieniany 2 razy.
* * * * * * * * *
Jak być mądrym.. .?
Ukrywać swoją głupotę!

G.B. Shaw
Lub okazywać ją w niewielkich dawkach, kiedy się tego po tobie spodziewają.
J.E.S.

* * * * * * * * *
alchemik@osme-pietro.pl

Awatar użytkownika
Lucile
Moderator
Posty: 2484
Rejestracja: 23 wrz 2014, 0:12
Płeć:

Re: Pod rozwagę

#3 Post autor: Lucile » 11 sie 2015, 12:38

Tak, zgadzam się z uwagami Kerima 13 i Alchemika.
Ja również uważam, że z korzyścią dla Wszystkich byłoby czasowe i ilościowe ograniczenie wstawianych utworów. :myśli:
Non quivis, qui vestem gestat tigridis, audax


lucile@osme-pietro.pl

kerim13

Re: Pod rozwagę

#4 Post autor: kerim13 » 11 sie 2015, 15:09

Jerzy, ja wiem, że system recenzencki jest optymalny dla jakości komentarzy i zatrzymania pod utworem, ale nie róbmy rewolucji, bo sam wiesz najlepiej jak kończy awangarda. Na gilotynie. Ale możliwość ograniczonego w czasie wrzucania tekstów jest ze wszech miar pożądana.
Cieszę się, Lucile, że się ze mną zgadzasz. Opinia dobrych użytkowników jest cenna w temacie. Poczekamy co powie Małpolud z okularami. Podobno okulary dodają inteligentnego wyglądu! :cha: :be:

Awatar użytkownika
alchemik
Posty: 7009
Rejestracja: 18 wrz 2014, 17:46
Lokalizacja: Trójmiasto i przyległe światy

Re: Pod rozwagę

#5 Post autor: alchemik » 11 sie 2015, 15:15

Mirek, odchrzań się od małpoluda, to bardzo dobry hominid i mądry, bo skończył już 99 czegoś tam.
Mądrze mu z oczu patrzy, nawet bez okularów.
Wpisałem go sobie nawet w pw. pod hasłem przyjaciele.

Ja wciąż uważam, że ograniczenie częstotliwości wrzucania utworów poprawi czytelność i jakość portalu.
Może nie jestem mądry, ale za to inteligentny.
* * * * * * * * *
Jak być mądrym.. .?
Ukrywać swoją głupotę!

G.B. Shaw
Lub okazywać ją w niewielkich dawkach, kiedy się tego po tobie spodziewają.
J.E.S.

* * * * * * * * *
alchemik@osme-pietro.pl

Awatar użytkownika
pallas
Posty: 1554
Rejestracja: 22 lip 2015, 19:33

Re: Pod rozwagę

#6 Post autor: pallas » 11 sie 2015, 15:27

Cześć kerim13 też tu jestem od niedawna.

Zgadzam się z czasowym ograniczeniem, co do wrzucania utworów.
Nieraz jest tyle nowych wierszy, że nie ma czasu się nad nimi zatrzymać., pomyśleć.
Napisać coś wartościowego, aby to pomogło autorowi.
A tak, czasem nie wiadomo w co ręce wsadzić.

:ok:
Porzućcie wszelką nadzieję, którzy tu wchodzicie.
/Dante Alighieri - Boska Komedia/

Awatar użytkownika
alchemik
Posty: 7009
Rejestracja: 18 wrz 2014, 17:46
Lokalizacja: Trójmiasto i przyległe światy

Re: Pod rozwagę

#7 Post autor: alchemik » 11 sie 2015, 15:37

pallas pisze:Cześć kerim13 też tu jestem od niedawna.

Zgadzam się z czasowym ograniczeniem, co do wrzucania utworów.
Nieraz jest tyle nowych wierszy, że nie ma czasu się nad nimi zatrzymać., pomyśleć.
Napisać coś wartościowego, aby to pomogło autorowi.
A tak, czasem nie wiadomo w co ręce wsadzić.

:ok:
Pallas mogę cię pocałować?
Przez gazetę oczywiście, bo orientacja nie ta.

Może zaczniemy zbierać głosy?
* * * * * * * * *
Jak być mądrym.. .?
Ukrywać swoją głupotę!

G.B. Shaw
Lub okazywać ją w niewielkich dawkach, kiedy się tego po tobie spodziewają.
J.E.S.

* * * * * * * * *
alchemik@osme-pietro.pl

Awatar użytkownika
pallas
Posty: 1554
Rejestracja: 22 lip 2015, 19:33

Re: Pod rozwagę

#8 Post autor: pallas » 11 sie 2015, 15:48

alchemik pisze:Może zaczniemy zbierać głosy?
Świetny pomysł alchemiku.
Porzućcie wszelką nadzieję, którzy tu wchodzicie.
/Dante Alighieri - Boska Komedia/

kerim13

Re: Pod rozwagę

#9 Post autor: kerim13 » 11 sie 2015, 15:59

Jurek, i to jest właśnie Twój problem. Jeszcze Maciek w dupie, a ty mu chrzciny urządzasz. Poczekajmy na inne głosy, może Małpolud sympatyczny się dorzuci...
Problem jest choćby z układem na forum. Temat jest schowany pod innym i skąd ludzie mają wiedzieć o jakiejś dyskusji?
Pallas, Jerzym się nie przejmuj. On by wszystko co się rusza... nawet zegar. Ale całuje ładnie. :bee: :)

Awatar użytkownika
skaranie boskie
Administrator
Posty: 13037
Rejestracja: 29 paź 2011, 0:50
Lokalizacja: wieś

Re: Pod rozwagę

#10 Post autor: skaranie boskie » 11 sie 2015, 22:03

Temat nienowy.
Przewidzieliśmy w regulaminie ograniczenie do dwóch utworów dziennie w dziale.
Niestety, i to ograniczenie bywa łamane - nie zawsze moderatorzy wychwycą i zablokują.
Z czteroletniego doświadczenia jednak wiem, że takie wysypy, jak obecnie, są ograniczone w czasie. Wygląda to tak, że pojawia się ktoś, kto (nawet jeśli o tym nie wie) musi. Inaczej się udusi.
Jedynym lekarstwem na takiego masowego twórcę jest rzeczowa krytyka jego "opusów". Zazwyczaj po kilku dniach znika obrażony na niedorosłych do jego geniuszu komentatorów. Myślę, że to Wam wystarczy, w kontekście wypowiedzi Alchemika, który przypuszcza, że mądrość mu obca, ale za to...
:beer: :beer: :beer:
Kloszard to nie zawód...
To pasja, styl życia, realizacja marzeń z dzieciństwa.


_____________________________________________________________________________

E-mail
skaranieboskie@osme-pietro.pl

ODPOWIEDZ

Wróć do „WSZYSTKIE CHWYTY DOZWOLONE”