Pytanie o małą rewolucję. Ankieta.

Nasz lokalny Hyde Park
ODPOWIEDZ
Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
Lucile
Moderator
Posty: 2484
Rejestracja: 23 wrz 2014, 0:12
Płeć:

Pytanie o małą rewolucję. Ankieta.

#71 Post autor: Lucile » 23 lis 2017, 17:41

Werdykt jeszcze nie zapadł :)
Non quivis, qui vestem gestat tigridis, audax


lucile@osme-pietro.pl

Awatar użytkownika
alchemik
Posty: 7009
Rejestracja: 18 wrz 2014, 17:46
Lokalizacja: Trójmiasto i przyległe światy

Pytanie o małą rewolucję. Ankieta.

#72 Post autor: alchemik » 23 lis 2017, 17:50

eka pisze:
22 lis 2017, 21:21
Duża Rewolucja - Działy, do których Autorzy sami wrzucają swoje teksty (ewentualnie robi to user nie)

Poezja
Poezjopodobne
Do czego to podobne

(podobnie z prozą)
: )
Utworzenie takiego działu to pestka.
Szlajałem się po wielu portalach.
Rozumiem, że to dla wydechu.
Bywało tam coś takiego.
Czasami się sprawdza, lecz otwór spuszczający powietrze z najbardziej nadętych jest za mały.
Sam jestem nadęty. Za nic nie trafię do tej śluzy.
A jednak, jak kocham śp. Wrzeszcze, po,prostu jestem za limitem przynajmniej dwóch utworów na tydzień autora.
* * * * * * * * *
Jak być mądrym.. .?
Ukrywać swoją głupotę!

G.B. Shaw
Lub okazywać ją w niewielkich dawkach, kiedy się tego po tobie spodziewają.
J.E.S.

* * * * * * * * *
alchemik@osme-pietro.pl

witka
Posty: 3121
Rejestracja: 28 wrz 2016, 12:02

Pytanie o małą rewolucję. Ankieta.

#73 Post autor: witka » 23 lis 2017, 18:11

A ja za trzema moderatorami na jednego usera.
Nie bój się snów, dzielić się tobą nie będę. - Eka

Awatar użytkownika
eka
Moderator
Posty: 10469
Rejestracja: 30 mar 2014, 10:59

Pytanie o małą rewolucję. Ankieta.

#74 Post autor: eka » 23 lis 2017, 18:55

Ta opcja, ten limit sprawdzi się tylko wtedy, kiedy obecni (i koniecznie kolejni) komentatorzy nadal będą aktywni. A ich recenzje z powodu większej ilości czasu będą bardziej rozbudowane.
Wbrew niektórym opiniom w postach - czasami po prostu trudno kogoś ominąć, taki wewnętrzny przymus, trudno nazwać go wulgarnym egalitaryzmem, raczej troską o równe traktowanie każdego tekstu. No tacy ludzie jeszcze są.
Tekstów mniej, odruchu ucieczki mniej u wrażliwców z tej szufladki reakcji.

Oczywiście niektórzy komentatorzy nadal wybierać będą teksty do skomentowania:
a) tylko wartościowe (wg nich),
b) tylko przyjaciół/znajomych - licząc na interakcje (nieuchronność TWA),
c) z innych powodów niż 'wrażliwcy' (czytaj: chęci dokopania, zabłyśnięcia błyskotliwą recenzją...).
I nie można tego zabronić.
Niemniej naiwnością jest myślenie, że pisania komentarzy z powodu tych trzech motywacji nie widać:)

Idealnie byłoby, gdyby pierwsza przyczyna komentowania zaistniała.
Pogłębiły się relacje (nawet wzajemnych oponentów:).
____________________________________________________________
Dzięki tematowi już się bardziej poznaliśmy, a nawet, o dziwo, do kompromisów doszło:)
Może jest szansa na nową jakość portalu o ambicjach literackich?
Bez białych plam i stron zajętych przez twórczość niemal jednego Autora?

Sądzę, że szansa jest.
Żeby zaistniała... trzeba męskiej decyzji, a później obok przestrzegania limitu, prawdziwego potoku recenzji.
Zobaczymy, komu zależy na Ósmym:)

witka
Posty: 3121
Rejestracja: 28 wrz 2016, 12:02

Pytanie o małą rewolucję. Ankieta.

#75 Post autor: witka » 23 lis 2017, 19:38

Aluzju paniał.
Wybywam.
Nie bój się snów, dzielić się tobą nie będę. - Eka

Awatar użytkownika
skaranie boskie
Administrator
Posty: 13037
Rejestracja: 29 paź 2011, 0:50
Lokalizacja: wieś

Pytanie o małą rewolucję. Ankieta.

#76 Post autor: skaranie boskie » 23 lis 2017, 22:25

point of view pisze:
21 lis 2017, 19:27
Proponuję przy okazji tego wątku wprowadzenie możliwości kasowania tematów przez ich autorów.
Poza naturalnymi i oczywistymi argumentami wlacznie z własnością intelektualną czesto w OKP sa wymogi nie publikowania danego tekstu w czasie trwania konkursu.
W takich przypadkach wystarczy zgłosić sprawę administracji. Zawsze idziemy na rękę użytkownikom. Samowolne usuwanie jest przekroczeniem regulaminu.
witka pisze:
21 lis 2017, 23:57
Mam nadzieję, że to wzmocni Kondygnację.
Proponuję jakąś formę monitoringu, przynajmniej w początkowej fazie, próby bilansu - po powiedzmy miesiącu.
To dobry pomysł i warto się nad nim zastanowić. Jeśli wprowadzimy zmianę, to na pewno na jakiś okres próbny.
witka pisze:
23 lis 2017, 19:38
Aluzju paniał.
Wybywam.
Hmmm.
Jakbyśmy wszyscy żyli aluzjami, to mnie tu dawno powinno nie być. Ani ze mnie twórca, ani recenzent.
Ale przecież każdy z nas ma tu swoje miejsce i zadanie do wykonania. Jedni piszą wspaniałe teksty, inni o tej wspaniałości zaświadczają, bądź jej zaprzeczają, komentarzami, jeszcze inni pilnują porządku. Ktoś musi też sprzątać, jeśli porządku dopilnować się nie uda. Nie próbujmy zatem się obrażać, odwracać, uciekać... Lepiej wspólnie - każdy na swoim (kiedyś to się mówiło "odcinku") poletku - siejmy te literackie roślinki. Niech rosną, kwitną, dojrzewają, ku wspólnemu pożytkowi.
Jutro postaram się podjąć, wspomnianą w dyskusji, męską decyzję.
Kloszard to nie zawód...
To pasja, styl życia, realizacja marzeń z dzieciństwa.


_____________________________________________________________________________

E-mail
skaranieboskie@osme-pietro.pl

Awatar użytkownika
alchemik
Posty: 7009
Rejestracja: 18 wrz 2014, 17:46
Lokalizacja: Trójmiasto i przyległe światy

Pytanie o małą rewolucję. Ankieta.

#77 Post autor: alchemik » 24 lis 2017, 17:36

alchemik pisze:
20 lis 2017, 12:11
W obecnej sytuacji, a dużo mamy twórców, a tym bardziej ich prac artystycznych, utwory spływają szerokim wodospadem do niepamięci.
Bardzo trudno jest ogarnąć i przeczytać wszystko.
Tym bardziej skomentować.

Powtarzam.
* * * * * * * * *
Jak być mądrym.. .?
Ukrywać swoją głupotę!

G.B. Shaw
Lub okazywać ją w niewielkich dawkach, kiedy się tego po tobie spodziewają.
J.E.S.

* * * * * * * * *
alchemik@osme-pietro.pl

Awatar użytkownika
skaranie boskie
Administrator
Posty: 13037
Rejestracja: 29 paź 2011, 0:50
Lokalizacja: wieś

Pytanie o małą rewolucję. Ankieta.

#78 Post autor: skaranie boskie » 24 lis 2017, 18:30

Po naradzie z Glo ustaliliśmy:
Biorąc pod uwagę vox populi, który - jak wiadomo - równa się vox Dei, postanawiamy zaryzykować próbę i na okres od najbliższego poniedziałku do końca roku wprowadzamy limit dwóch publikacji tygodniowo we wszystkich działach z twórczością literacką.
Przez ten okres przyjrzymy się dokładnie zaistniałym komentarzom. Jeśli ich ilość pod utworami, oraz jakość merytoryczna wyraźnie wzrośnie, prawdopodobnie pozostawimy ten limit na stałe, bądź wypracujemy inny, kompromisowy. W przypadku braki widocznych zmian, bądź zmian nieznacznych, powrócimy do stanu z dnia dzisiejszego. Wszystkich przeciwników zmiany prosimy o wyrozumiałość. Padła interesująca propozycja. Nie jesteśmy w stanie z pewnością przewidzieć jej efektów, dlatego próbujemy. Postarajmy się wspólnie, by ta próba wypadła korzystnie dla wszystkich.
Tak się składa, że nasz skrypt nie ma wpisanych odpowiednich zabezpieczeń przeciwdziałających nadużyciom polegającym na nieprzestrzeganiu limitu, cała więc kontrola spadnie na Moderatorów, dodając im naprawdę dużo pracy. Instalacja zabezpieczeń jedynie dla próby mija się z celem i stanowiłaby zbyt duże, nie wiadomo, czy konieczne, obciążenie finansowe. Dlatego apeluję do wszystkich, żeby uczciwie podeszli do tej próby. W końcu robimy to dla naszego wspólnego dobra.

Pozostaje sprawa Tomików. Padła propozycja, żeby trafiały do nich utwory spoza limitu, nieprzeznaczone do komentowania. Na czas próby odstąpimy od tej idei, z założenia bowiem tomiki miały być schowkiem na utwory już opublikowane i skomentowane na portalu, służącym do ich łatwiejszego odnalezienia, oraz być podręcznym archiwum autorów. Ewentualna zmiana ich przeznaczenia wiązałaby się z wycofaniem wierszy, które już się tam znajdują. Postanowiliśmy zaczekać z tym do zakończenia próby.
Kloszard to nie zawód...
To pasja, styl życia, realizacja marzeń z dzieciństwa.


_____________________________________________________________________________

E-mail
skaranieboskie@osme-pietro.pl

point of view
Posty: 505
Rejestracja: 31 maja 2016, 8:47
Lokalizacja: Stolnica

Pytanie o małą rewolucję. Ankieta.

#79 Post autor: point of view » 25 lis 2017, 10:39

Amen.

Awatar użytkownika
alchemik
Posty: 7009
Rejestracja: 18 wrz 2014, 17:46
Lokalizacja: Trójmiasto i przyległe światy

Pytanie o małą rewolucję. Ankieta.

#80 Post autor: alchemik » 26 lis 2017, 17:39

Tomiki to tomiki, takie prywatne archiwa.
Proszę nie mieszać ich z nadprodukcją autorską i zwyczajami seksualnymi królików.
* * * * * * * * *
Jak być mądrym.. .?
Ukrywać swoją głupotę!

G.B. Shaw
Lub okazywać ją w niewielkich dawkach, kiedy się tego po tobie spodziewają.
J.E.S.

* * * * * * * * *
alchemik@osme-pietro.pl

ODPOWIEDZ

Wróć do „WSZYSTKIE CHWYTY DOZWOLONE”