Pytanie o małą rewolucję. Ankieta.

Nasz lokalny Hyde Park
ODPOWIEDZ
Wiadomość
Autor
szczepantrzeszcz
Posty: 203
Rejestracja: 28 lis 2016, 22:03

Pytanie o małą rewolucję. Ankieta.

#11 Post autor: szczepantrzeszcz » 20 lis 2017, 10:13

Spróbować można...

Awatar użytkownika
Gunnar
Posty: 23
Rejestracja: 20 gru 2016, 16:48

Pytanie o małą rewolucję. Ankieta.

#12 Post autor: Gunnar » 20 lis 2017, 11:33

Pomysł godny rozważenia.
Raz na tydzień to chyba dobry pomysł. Na miesiac to byłoby chyba zbyt restrykcyjnie.
Ale pozostawiłbym swobodę komentowania - w końcu im więcej komentarzy tym lepiej.

Awatar użytkownika
mirek13
Posty: 849
Rejestracja: 18 mar 2017, 19:23

Pytanie o małą rewolucję. Ankieta.

#13 Post autor: mirek13 » 20 lis 2017, 12:09

Znam taki portal, gdzie obowiązują takie zasady.
Ma to sens przy dużej ilości publikacji. Tu akurat w prozie nie ma takiej sytuacji, więc obostrzenie nie jest potrzebne.
Problemem jest chęć komentowania, a nie nadmiar tekstów.
Co innego w poezji.
Tu powinien być limit publikacji. Nie wiem, czy do jednego w tygodniu, ale na pewno jakieś ograniczenie by się przydało.
Ale wprowadzić to tylko na próbę, aby zobaczyć, czy nie spowoduje to z kolei zastoju.

Awatar użytkownika
alchemik
Posty: 7009
Rejestracja: 18 wrz 2014, 17:46
Lokalizacja: Trójmiasto i przyległe światy

Pytanie o małą rewolucję. Ankieta.

#14 Post autor: alchemik » 20 lis 2017, 12:11

Zbyt restrykcyjne to mi się wydaje jeden utwór na tydzień. Proponowałbym, przynajmniej dwa utwory literackie w tygodniu, żeby się twórcy zbytnio nie zniechęcali czekaniem.
Zresztą już kiedyś to proponowałem.
Jeżeli chodzi o posty pozaliterackie, oraz, oczywiście komentarze, to bez ograniczeń.
Właśnie o czytanie i o komentowanie chodzi.
To, przede wszystkim, recenzje napędzają i nadają dynamikę portalowi.
Czytanie i komentowanie innych utworów niezmiernie też uczy.
Poza tym, powiedzcie mi, że nie czekacie na recenzje swojego utworu. Każdy chce wiedzieć, co na temat jego dzieła myślą inni.

W obecnej sytuacji, a dużo mamy twórców, a tym bardziej ich prac artystycznych, utwory spływają szerokim wodospadem do niepamięci.
Bardzo trudno jest ogarnąć i przeczytać wszystko.
Tym bardziej skomentować.

Powtarzam.
Komentarz jest jednym z najważniejszych elementów zapewniających atrakcyjność portalu literackiego.
Ostatnio zmieniony 20 lis 2017, 12:48 przez alchemik, łącznie zmieniany 1 raz.
* * * * * * * * *
Jak być mądrym.. .?
Ukrywać swoją głupotę!

G.B. Shaw
Lub okazywać ją w niewielkich dawkach, kiedy się tego po tobie spodziewają.
J.E.S.

* * * * * * * * *
alchemik@osme-pietro.pl

Awatar użytkownika
alchemik
Posty: 7009
Rejestracja: 18 wrz 2014, 17:46
Lokalizacja: Trójmiasto i przyległe światy

Pytanie o małą rewolucję. Ankieta.

#15 Post autor: alchemik » 20 lis 2017, 12:12

Zgadzam się z Mirkiem, żeby zbytnio nie ograniczać prozy.
* * * * * * * * *
Jak być mądrym.. .?
Ukrywać swoją głupotę!

G.B. Shaw
Lub okazywać ją w niewielkich dawkach, kiedy się tego po tobie spodziewają.
J.E.S.

* * * * * * * * *
alchemik@osme-pietro.pl

Awatar użytkownika
Lucile
Moderator
Posty: 2484
Rejestracja: 23 wrz 2014, 0:12
Płeć:

Pytanie o małą rewolucję. Ankieta.

#16 Post autor: Lucile » 20 lis 2017, 12:42

Nie, dobrze że poruszyłeś ten temat.
Istotnie, codzienny natłok nowych tekstów jest - dla osoby mającej poza portalowe życie (a przecież tak ma większość z nas) - nie do ogarnięcia, to znaczy; należytego pochylenia się nad każdym. Często, „przelatuje się”, zatrzymując się tylko przy wybranych tytułach, lub autorach. Teksty nawarstwiają się, „rozpychają łokciami”, konkurują o znalezienie się jak najwyżej – na górze.
A to nie sprzyja rozwojowi; ani autora, ani portalu. Oczywiście, to jest tylko moje zdanie, które nie zrodziło się at hoc, po przeczytaniu wątku założonego przez nie, ale patrząc z perspektywy mojej ponad trzechletniej tu bytności.
Tak więc, ograniczenie nowych tematów (ilu tygodniowo – do uzgodnienia, można także zróżnicować gatunki) jest ze wszech miar pożądane. Natomiast mam wątpliwości co do ustalania liczby komentarzy. Nie bardzo rozumiem, czemu miałoby to służyć. Chyba, że masz na myśli ograniczenie się w komentarzu do zamieszczenia emotikona i nic więcej... chociaż i tu mam niejakie wątpliwości, np. jeżeli jest to podziękowanie za komentarz? Jako, że niezwykle sobie cenię wolność, swobodę i rodzaj wypowiedzi, nie chciałabym w tym zakresie ingerować.
Z zainteresowaniem poczytałam zamieszczone opinie współlokatorów Ósmego Piętra i czekam na kolejne głosy.
Non quivis, qui vestem gestat tigridis, audax


lucile@osme-pietro.pl

Awatar użytkownika
Ewa Włodek
Posty: 5107
Rejestracja: 03 lis 2011, 15:59

Pytanie o małą rewolucję. Ankieta.

#17 Post autor: Ewa Włodek » 20 lis 2017, 13:00

jestem na "tak". Są portale, gdzie opcja: jeden utwór tygodniowo sprawdza się bardzo dobrze. Uważam, że taki interwał czasowy daje szanse Czytelnikom i Komentatorom na zapoznanie się z tekstem, przemyślenie go i podzielenie się swoimi uwagami w przedmiocie.
Pozdrawiam Wszystkich
Ewa

Awatar użytkownika
Gorgiasz
Moderator
Posty: 1608
Rejestracja: 16 kwie 2015, 14:51

Pytanie o małą rewolucję. Ankieta.

#18 Post autor: Gorgiasz » 20 lis 2017, 13:45

Jestem przeciwny. To prosta droga do uśpienia bądź drastycznego ograniczenia działalności forum. A ograniczanie komentarzy, to już paranoja.
Jeśli komuś czegoś za dużo – to nie czyta. Proste.

Awatar użytkownika
alchemik
Posty: 7009
Rejestracja: 18 wrz 2014, 17:46
Lokalizacja: Trójmiasto i przyległe światy

Pytanie o małą rewolucję. Ankieta.

#19 Post autor: alchemik » 20 lis 2017, 14:02

Jestem pewien, że nie nie chodziło o ograniczenie komentarzy. Wręcz przeciwnie. Chodzi o komentarze i czytanie wszystkich utworów.
Limit jest do dogadania.
Próbowałem dogadywać już wcześniej w zamkniętym gronie Zespołu.
Stąd ta ankieta nie, jak przypuszczam.
Limit to rodzaj śluzy na drodze rwącej rzeki.
Przepuścimy wszystko.
Ale też łatwiej poznamy i opiszemy po drugiej stronie zapory.
Gorgi, jak Cię lubię, tak powtarzam, że w przypadku utworów poetyckich, które mnożą się szybciej od królików, a z czego się cieszę, musimy mieć możność je zapamiętać i skomentować.
* * * * * * * * *
Jak być mądrym.. .?
Ukrywać swoją głupotę!

G.B. Shaw
Lub okazywać ją w niewielkich dawkach, kiedy się tego po tobie spodziewają.
J.E.S.

* * * * * * * * *
alchemik@osme-pietro.pl

point of view
Posty: 505
Rejestracja: 31 maja 2016, 8:47
Lokalizacja: Stolnica

Pytanie o małą rewolucję. Ankieta.

#20 Post autor: point of view » 20 lis 2017, 14:39

imo pomysl do dupy. Portal zdechnie. Jeden tekst na 24 gidziny jest do przyjecia.
Osobiscie zrezygnuje z publikacji w proponowanej nowej formule.
Pozdrawiam.
Tomek

ODPOWIEDZ

Wróć do „WSZYSTKIE CHWYTY DOZWOLONE”