Mały Turniej Pojedynków - Regulamin III edycji

ODPOWIEDZ
Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
Patka
Posty: 4597
Rejestracja: 25 maja 2012, 13:33
Lokalizacja: Toruń
Płeć:
Kontakt:

Mały Turniej Pojedynków - Regulamin III edycji

#1 Post autor: Patka » 09 maja 2017, 8:59

UWAGA! Poniższy regulamin jest taki sam jak w poprzedniej, drugiej edycji, naniesiono jednak parę poprawek, proszę więc o uważne przeczytanie zasad.

REGULAMIN III EDYCJI MAŁEGO TURNIEJU POJEDYNKÓW
Organizator: Patka
Mąż Zaufania: skaranie boskie


1. Celem III edycji Małego Turnieju Pojedynków (zwanego niżej MTP) jest, jak w przypadku pierwszej i drugiej edycji, zachęcenie użytkowników do starć pojedynkowych, a także dobra zabawa zgodna z zasadami fair play.

Zgłoszenia i zasady pojedynków I etapu MTP
1. W MTP może wziąć udział każdy użytkownik, który jest zarejestrowany na forum przynajmniej od dwóch miesięcy i który opublikował na Ósmym Piętrze co najmniej dwa teksty.
2. Turniej będzie się odbywał w dwóch kategoriach: Proza i Poezja. Każdy użytkownik wymieniony w punkcie wcześniejszym może przystąpić do każdej kategorii
3. W celu wzięcia udziału w MTP należy wysłać PW do Męża Zaufania (skaranie boskie). PW należy odpowiednio zatytułować (np. Zgłoszenie do MTP), a w treści wyrazić swoją chęć przystąpienia do MTP oraz podać kategorię, w której użytkownik chce wystartować.
4. Zgłoszenia można przesyłać przez dwa tygodnie, od 09.05.17 do 23.05.17, do godziny 23.59. W przypadku nieparzystej liczby chętnych czas zgłoszeń zostanie przedłużony aż do uzyskania parzystej liczby numerków (Mąż Zaufania weźmie pod uwagę tylko jedno zgłoszenie, na zasadzie: kto pierwszy, ten lepszy).
5. Każdy ochotnik otrzyma numerek, w zależności od kolejności zgłoszenia. Numerek będzie znany tylko jemu oraz Mężowi Zaufania. W przypadku, gdy ktoś zgłosi się do obydwu kategorii, otrzyma dwa różne numerki.
6. Zabronione jest wyjawianie komukolwiek swojego numerka/swoich numerków. Wszyscy uczestnicy MTP będą brać udział w Turnieju pod swoimi numerkami.
7. Następnego dnia od zakończenia przyjmowania zgłoszeń uczestnicy MTP zostaną dobrani w pary zgodnie z zasadą: pierwszy numer nieparzysty z pierwszym numerem parzystym, kolejny numer nieparzysty z kolejnym numerem parzystym i tak dalej (czyli: 1 z 2, 3 z 4, 5 z 6...)
8. Uczestnicy Turnieju zostaną poinformowani przez Męża Zaufania drogą PW o swoich numerkach i rywalach.
9. Wszystkie pojedynki pierwszego etapu MTP będą odbywały się jednocześnie.
10. Każdy para otrzyma od Męża Zaufania osobny temat swojego pojedynku. Tematy zostaną wymyślone i rozlosowane przez Organizatora i Męża Zaufania i zostaną podane do publicznej wiadomości wraz z informacjami o powstałych parach w odpowiednich wątkach.
11. Wszyscy uczestnicy Turnieju mają dwa tygodnie na napisanie i wysłanie tekstów do Męża Zaufania (przez PW): od 24.05.17 do 7.06.17, do godziny 23.59.
12. Nie należy samodzielnie publikować tekstów na forum. Zostaną one opublikowane przez Męża Zaufania w odpowiednich wątkach, w ciągu kilku dni od zakończenia przyjmowania utworów.
13. Każda para pojedynkowa ma możliwość jednorazowego przedłużenia czasu przesyłania tekstów o jeden tydzień. W tym celu numerek powinien napisać PW do Męża Zaufania, który skontaktuje się z jego przeciwnikiem i poinformuje go o przełożeniu terminu składania tekstów.
14. Przedłużenie czasu przesyłania tekstów dla jednej pary NIE OZNACZA przedłużenia tego czasu dla pozostałych par. Nie przesłanie utworu w odpowiednim terminie bez wyrażenia chęci przedłużenia pojedynku oznacza wyrzucenie danego numerka z MTP i tym samym walkower dla jego konkurenta.
15. Uczestnicy Turnieju mają obowiązek jak najszybszego informowania Męża Zaufania o zaistniałych problemach i jak najszybszego odbierania od niego PW.
16. W razie przełożenia pojedynku przez jakąkolwiek parę opublikowanie tekstów pojedynkowych i rozpoczęcie głosowania również przesuwa się o jeden tydzień.
17. Uczestnicy Turnieju po wysłaniu tekstów mogą je poprawiać i przesyłać poprawione wersje do Męża Zaufania do momentu zamknięcia przyjmowania tekstów.
18. Teksty należy sformatować pod forum (pogrubienie - [ b][/b], kursywa - [ i][/i] i inne). Przed tekstem należy zaznaczyć, że tekst został odpowiednio sformatowany, by Mąż Zaufania mógł go opublikować na forum bez utraty formatowania.
19. Uczestników obowiązuje pisanie na temat pojedynku oraz dbałość o poprawność językową i stylistyczną tekstu. Długość utworów również jest dowolna.
20. Teksty muszą być pisane na Turniej. Nie należy wysyłać tekstów publikowanych wcześniej na forum lub poza nim. Również plagiaty są surowo zabronione.
21. Mąż Zaufania opublikuje wszystkie pojedynkowe teksty w tym samym czasie. Dla każdej pary pojedynkowej przeznaczony zostanie jeden temat wraz z ankietą. Każdy pojedynek otrzyma osobny numer (Pojedynek nr 1, Pojedynek nr 2... i tak dalej).
22. Ani Moderatorzy, ani Administratorzy nie mają prawa nanoszenia poprawek na już opublikowane teksty.


Zasady głosowania
1. W głosowaniach mogą brać udział wszyscy zarejestrowani użytkownicy Ósmego Piętra, oprócz Organizatora i Męża Zaufania.
2. Uczestnicy Turnieju mogą oceniać pojedynki, w których nie biorą udziału.
3. Głosowanie we wszystkich starciach odbywa się w tym samym czasie i trwa przez 10 dni od momentu opublikowania utworów na forum przez Męża Zaufania i otwarcia ankiet.
4. Głosowanie polega na oddawaniu głosów w kilkupytaniowej ankiecie. Ankiety są takie same i zawierają następujące pytania:
- zgodność z tematem: od 0 do 5pkt
- ocena języka i stylu: od 0 do 5 pkt
- oryginalne podejście do tematu: od 0 do 5 pkt
- ogólne wrażenia: od 0 do 5 pkt
5. Zmiana wysłanych głosów nie jest możliwa.
6. Pod tekstami zabronione jest komentowanie tekstów i zachęcanie innych użytkowników do głosowania na konkretny numerek. Również uczestnicy Turnieju nie mogą w żaden sposób sugerować, który tekst jest ich.
7. Jeśli w danej ankiecie nie zagłosuje przynajmniej 5 osób, czas głosowania przedłuża się aż do uzyskania takiej liczby głosujących.
8. Po zamknięciu ankiet Mąż Zaufania podaje wyniki pojedynków: sumę punktów i średnią dla każdego tekstu. Do następnego etapu przechodzą numerki, których teksty otrzymały wyższą średnią w swoich starciach.


Zasady II etapu MTP i następnych
1. Zasady przesyłania tekstów i głosowania są takie same jak w I etapie MTP: dwa tygodnie na przesyłanie tekstów, 10 dni na ankietę.
2. Konkretne informacje na temat danego etapu MTP (losowanie par itp.) zostaną podane w odpowiednim czasie.
3. Ostatni pojedynek - finał - rozstrzygnie się między dwójką lub trójką najlepszych uczestników Turnieju.
4. Zwycięzcą całego Turnieju zostanie zwycięzca finałowego pojedynku.
5. Wraz z ogłoszeniem zwycięzcy Turnieju zostaną wyjawione numerki. Od tego momentu uczestnicy Turnieju będą mogli opublikować swoje pojedynkowe teksty w odpowiednich działach z twórczością.

Nagrody i inne
1. Zwycięzca Turnieju otrzyma nagrody książkowe oraz specjalna rangę na okres jednego miesiąca. Przewidywane są również drobne nagrody dla wszystkich pozostałych uczestników Turnieju.
2. W sprawach spornych nieobjętych postanowieniami Regulaminu ostateczną decyzję podejmuje Organizator.
3. Organizator ma prawo w każdej chwili zmienić regulamin. W przypadku zmiany użytkownicy Ósmego Piętra zostaną o niej niezwłocznie poinformowani.
4. Wszelkie pytania, zastrzeżenia, skargi należy zgłaszać do Organizatora lub Męża Zaufania przez PW.


Zapraszamy do rywalizacji!
Ekipa Ósmego Piętra

Awatar użytkownika
skaranie boskie
Administrator
Posty: 13037
Rejestracja: 29 paź 2011, 0:50
Lokalizacja: wieś

Re: Mały Turniej Pojedynków - Regulamin III edycji

#2 Post autor: skaranie boskie » 24 maja 2017, 16:11

Do dziś złosiły się aż cztery osoby.
Jutro będę miał trochę luźniejszy dzień, to wyślę im ich numerki. Jutro też postaram się opisać sposób formatowania pod forum, ponieważ dostaję pytania na ten temat. Pisałem o tym przy okazji poprzedniej edycji MTP, ale nie zaszkodzi powtórzyć.
No i zachęcam wszystkich do podejmowania śmiałych decyzji, robienie bowiem turnieju dla jednego poety i trójki prozaików chyba mija się z celem.
Kloszard to nie zawód...
To pasja, styl życia, realizacja marzeń z dzieciństwa.


_____________________________________________________________________________

E-mail
skaranieboskie@osme-pietro.pl

Awatar użytkownika
skaranie boskie
Administrator
Posty: 13037
Rejestracja: 29 paź 2011, 0:50
Lokalizacja: wieś

Re: Mały Turniej Pojedynków - Regulamin III edycji

#3 Post autor: skaranie boskie » 25 maja 2017, 15:25

Uwaga!
W regulaminowym czasie zgłosiło się pięcioro chętnych do kategorii "proza". Zgdonie z pkt. 4 regulaminu czekamy na parzystego zawodnika, a co za tym idzie, przedłużamy czas zgłoszeń do odwołania, które nastąpi z chwilą, gdy takowy/a się zgłosi. Poproszę Patkę o podjęcie decyzji, czy w tym czasie będzie również możliwe dokooptowanie chętnych poetów, tych bowiem zgłosiła się wyjątkowo silna, dwuosobowa stawka.
Mam nadzieję, że czekanie nie będzie nam się zbytnio dłużyć.
Kloszard to nie zawód...
To pasja, styl życia, realizacja marzeń z dzieciństwa.


_____________________________________________________________________________

E-mail
skaranieboskie@osme-pietro.pl

Awatar użytkownika
Patka
Posty: 4597
Rejestracja: 25 maja 2012, 13:33
Lokalizacja: Toruń
Płeć:
Kontakt:

Re: Mały Turniej Pojedynków - Regulamin III edycji

#4 Post autor: Patka » 25 maja 2017, 17:56

Można przyjmować i poetów.

Awatar użytkownika
skaranie boskie
Administrator
Posty: 13037
Rejestracja: 29 paź 2011, 0:50
Lokalizacja: wieś

Re: Mały Turniej Pojedynków - Regulamin III edycji

#5 Post autor: skaranie boskie » 26 maja 2017, 19:24

Patka pisze:Można przyjmować i poetów.
Zgoda, ale chyba jedynie do chwili pojawienia się parzystego prozaika, żebyśmy potem nie czekali na parzystego poetę...
Kloszard to nie zawód...
To pasja, styl życia, realizacja marzeń z dzieciństwa.


_____________________________________________________________________________

E-mail
skaranieboskie@osme-pietro.pl

Awatar użytkownika
skaranie boskie
Administrator
Posty: 13037
Rejestracja: 29 paź 2011, 0:50
Lokalizacja: wieś

Re: Mały Turniej Pojedynków - Regulamin III edycji

#6 Post autor: skaranie boskie » 26 maja 2017, 19:38

Już mamy komplet.
W turnieju wystartuje ośmioro Użytkowników, z czego dwoje w obu kategoriach.
Numerki przydzieliłem im według kolejności zgłoszeń. Dwójka i ósemka będą się pojawiać w obu kategoriach.
Ponieważ do prozy zgłosiła się szóstka, będziemy musiali z Patką wymyślić, jak przeprowadzić pojedynki, żeby z eliminacji wyłonić dwójkę. Ale to już kwestia techniczna.
Niebawem ogłosimy kto z kim i na jaki temat.
Kloszard to nie zawód...
To pasja, styl życia, realizacja marzeń z dzieciństwa.


_____________________________________________________________________________

E-mail
skaranieboskie@osme-pietro.pl

Awatar użytkownika
skaranie boskie
Administrator
Posty: 13037
Rejestracja: 29 paź 2011, 0:50
Lokalizacja: wieś

Re: Mały Turniej Pojedynków - Regulamin III edycji

#7 Post autor: skaranie boskie » 26 maja 2017, 20:12

Po uzgodnieniu z Patką, ogłaszam:
Ponieważ w prozie ma wystartować sześcioro zawodników, w celu wyłonienia finałowej pary postanawiamy nieco dostosować reguły do zaistniałej sytuacji. Szóstka zostanie podzelona losowo na dwie trzyosobowe grupy, w których odbędą się pojedynki według zasady "każdy z kazdym", punktowane, jak w lidze piłkarskiej - 3 pkt. za zwycięstwo, 1 za remis i 0 za porażkę. Tylko jedna osoba z grupy zakwalifikuje się do finału.
W niedzielę ogłosimy kto z kim (oczywiście jedynie numerki) trafi do grupy i na jaki temat przyjdzie mu pisać.
U poetów sprawa jest prostsza. Mamy czwórkę, więc będą dwie pary eliminacyjne i jedna finałowa. Tu też wszystko ogłosimy w niedzielę. A od poniedziałku startujemy z pisaniem.
Kloszard to nie zawód...
To pasja, styl życia, realizacja marzeń z dzieciństwa.


_____________________________________________________________________________

E-mail
skaranieboskie@osme-pietro.pl

Awatar użytkownika
skaranie boskie
Administrator
Posty: 13037
Rejestracja: 29 paź 2011, 0:50
Lokalizacja: wieś

Re: Mały Turniej Pojedynków - Regulamin III edycji

#8 Post autor: skaranie boskie » 28 maja 2017, 22:23

Uwaga!
Ponieważ wciąż dostaję pytania odnośnie formatowania tekstu, objaśniam, jak to zrobić.
Chodzi o to, żeby do mnie dotarł tekst opatrzony jedynie znacznikami, a nie gotową kursywą, pogrubieniem, czy innym formatem. W przeciwnym przypadku, po skopiowaniu i wklejeniu we właściwym wątku wszystkie "udziwnienia" znikną.
Jak to zrobić?
To dziecinnie proste.
Należy na stronie tworzenia wiadomości (przypominam, że teksty przysyłacie do mnie przez PW), całkiem na dole, tuż nad przyciskiem "wyślij" zaznaczyć opcję "wyłącz BBCode". Po wyłaczeniu trzeba jednak pamiętać, żeby fragmenty tekstu, które chcemy skursywić, pogrubić, czy w inny sposób wyróżnić, oznaczyć odpowiednim kodem, np. , itp. Wówczas do mnie dotrze tekst ze znakami, a jak go skopiuję i ponownie wkleję na forum, będzie już wyglądał właściwie.
Za chwilę otworzę nowy temat, w którym będziemy publikować teksty.

Jeszcze tylko napiszę, że do turnieju zgłosiło się osiem osób. Cztery do prozy, dwie do poezji i dwie do obu kategorii. Każdej z nich przydzieliłem po jednym numerku, wg kolejności zgłoszeń. W pary zostali dobrani według zasady regulaminowej w poezji i wg zasady każdy z każdym w dwóch grupach, losowo, ponieważ z szóstki nie dałoby się stworzyć odpowiedniej ilości par do systemu "pucharowego".
Kloszard to nie zawód...
To pasja, styl życia, realizacja marzeń z dzieciństwa.


_____________________________________________________________________________

E-mail
skaranieboskie@osme-pietro.pl

Awatar użytkownika
skaranie boskie
Administrator
Posty: 13037
Rejestracja: 29 paź 2011, 0:50
Lokalizacja: wieś

Re: Mały Turniej Pojedynków - Regulamin III edycji

#9 Post autor: skaranie boskie » 28 maja 2017, 22:30

Pary w eliminacjach w poezji są następujące:
para 1: nr 5 i nr 2
para 2: nr 7 i nr 8

Eliminacje w prozie będą wyglądały tak:
Grupa I -
poj. 1 - nr 1 i nr 2
poj. 2 - nr 1 i nr 6
poj. 3 - nr 2 i nr 6

Grupa II -

poj. 4 - nr 3 i nr 4
poj. 5 - nr 3 i nr 8
poj. 6 - nr 4 i nr 8


Do finału wchodzą wyłącznie zwycięzcy grup.
Punktacja, jak w piłce: wygrana 3 pkt., remis 1 pkt.

Jak widać, wszystkim zawodnikom w prozie przyjdzie pisać jednocześnie dwa teksty na dwa różne tematy, dlatego wydłużamy czas na pisanie do trzech tygodni.
Kloszard to nie zawód...
To pasja, styl życia, realizacja marzeń z dzieciństwa.


_____________________________________________________________________________

E-mail
skaranieboskie@osme-pietro.pl

Awatar użytkownika
skaranie boskie
Administrator
Posty: 13037
Rejestracja: 29 paź 2011, 0:50
Lokalizacja: wieś

Re: Mały Turniej Pojedynków - Regulamin III edycji

#10 Post autor: skaranie boskie » 18 cze 2017, 21:31

Uwaga!
Na prośbę dwojga uczestników turnieju przedłużamy termin przyjmowania prac konkursowych o tydzień. Oświadczam przy tym, że dalszych przedłużeń nie będzie.
Kloszard to nie zawód...
To pasja, styl życia, realizacja marzeń z dzieciństwa.


_____________________________________________________________________________

E-mail
skaranieboskie@osme-pietro.pl

ODPOWIEDZ

Wróć do „MAŁY TURNIEJ POJEDYNKÓW”