Co zacz?! Picopedia – nieoficjalny almanach Ósmego.

ODPOWIEDZ
Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
alchemik
Posty: 7009
Rejestracja: 18 wrz 2014, 17:46
Lokalizacja: Trójmiasto i przyległe światy

Re: Co zacz?! Picopedia – nieoficjalny almanach Ósmego.

#91 Post autor: alchemik » 16 paź 2016, 2:00

Witam ponownie wszystkich użytkowników z wyobraźnią.
Mam nadzieję, że kilku się znajdzie.

Wiem, wiem, wszyscy tu posiadają wyobraźnię, tylko wielu jest malkontentami, którzy nie zniżą się do zabawy.

Przypominam hasło, które czeka na wyjaśnienie.

Glotyfikacja
* * * * * * * * *
Jak być mądrym.. .?
Ukrywać swoją głupotę!

G.B. Shaw
Lub okazywać ją w niewielkich dawkach, kiedy się tego po tobie spodziewają.
J.E.S.

* * * * * * * * *
alchemik@osme-pietro.pl

Awatar użytkownika
eka
Moderator
Posty: 10469
Rejestracja: 30 mar 2014, 10:59

Re: Co zacz?! Picopedia – nieoficjalny almanach Ósmego.

#92 Post autor: eka » 16 paź 2016, 15:22

Glotyfikacja: akt forumowy, zapowiadany, ale jak dotąd nie ogłoszony przez administratorkę portalu literackiego Ósme Piętro, ukaz uznający publikującego tamże za Mistrza Pióra, i tym samym zezwalający na bezkarny, publiczny kult jego utworów.


---------------------------
Makrodyla

Awatar użytkownika
Koleś
Posty: 485
Rejestracja: 31 mar 2016, 9:22

Re: Co zacz?! Picopedia – nieoficjalny almanach Ósmego.

#93 Post autor: Koleś » 16 paź 2016, 15:45

Makrodyla - (Scomber dylatum), zwana makrelą płochliwą. Ryba z rodziny makrelowatych żyjąca w słonych wodach Morza Martwego, jest bardzo płochliwa, dlatego przez większą część życia udaje martwą, chociaż wśród ichtiologów pojawia się coraz więcej głosów, że makrodyla jest naprawdę martwa, co byłoby pierwszym przypadkiem rozmnażania się martwego organizmu, ale wyjaśniono to w ten sposób, że fale rzucają samca martwej makrodyli na samicę martwej makrodyli, przez co dochodzi do przypadkowej kopulacji, w wyniku której składana jest martwa ikra, z której z kolei wykluwają się kolejne martwe makrodyle. Odkrycia tego dokonał słynny laureat nagrody Nobla, egipski ichtiolog Abu Idi Ota. Makrodyle są objęte całkowitą ochroną, ponieważ nikt ich jeszcze nie widział na oczy.

Bart Al-Browar
"Umysł jest jak spadochron. Nie działa, jeśli nie jest otwarty." F. Zappa
"Dopóki nie skorzystałem z internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." S. Lem

Awatar użytkownika
eka
Moderator
Posty: 10469
Rejestracja: 30 mar 2014, 10:59

Re: Co zacz?! Picopedia – nieoficjalny almanach Ósmego.

#94 Post autor: eka » 16 paź 2016, 15:59

Bart Al-Browar: często błędnie zapisywana nazwa światowej korporacji piwnej, winno być B-artAll - Browar.
Siedziba rady nadzorczej - od dekady Amsterdam. Dochód brutto rzędu 189 mld euro rocznie.
B-B ma klientów na wszystkich kontynentach, łącznie z Antarktydą, gdzie uzależniło od swoich wyrobów dorosłe pingwiny.


-----------
szczepulinka

Awatar użytkownika
pallas
Posty: 1554
Rejestracja: 22 lip 2015, 19:33

Re: Co zacz?! Picopedia – nieoficjalny almanach Ósmego.

#95 Post autor: pallas » 16 paź 2016, 17:16

szczepulinka - To bajka ze zbioru - Bajki do poduszki, Braci Ariamów z roku 1724 r. Uznaje się ich za pierwszych Bajarzy. Owi Bracia mieszkali na dzisiejszej Ukrainie w Czarnobylu. Bajka opowiada o dziewczynce, która była sierotą... a co ja tu streszczać będę na podstawie tej Bajki powstała bardziej znana "Dziewczynka z zapałkami" .

-------------------------------------------
krzytomytryt
Porzućcie wszelką nadzieję, którzy tu wchodzicie.
/Dante Alighieri - Boska Komedia/

Awatar użytkownika
alchemik
Posty: 7009
Rejestracja: 18 wrz 2014, 17:46
Lokalizacja: Trójmiasto i przyległe światy

Re: Co zacz?! Picopedia – nieoficjalny almanach Ósmego.

#96 Post autor: alchemik » 17 paź 2016, 14:11

Krzytomytryt

To akronim i zarazem kryptonim jednej z najtajniejszych komórek CIA okresu zimnej wojny.

keep the real zip irrational yard to my try - tritium

utrzymaj realny zip (otwarcie-zamknięcie) niewymierny yard (podwórze) dla mojej próby – trytu

I tak, jak w nazistowskich Niemczech, z ramienia instytutu badawczego Deutsches Ahnenerbe , działającego pod egidą SS, a właściwie Heinricha Himmlera, okultysty, wysyłającego do Tybetu pseudonaukowców w celu odnalezienia świętego Graala, bądź
matecznika rasy aryjskiej.
Odprawianie, tajemnych, krwawych rytuałów na zamku Wawelsburg miało złamać niższe rasy, wspomóc ostateczne rozwiązanie i opanować die ganze welt.

Tak w bardziej pragmatycznych Stanach Zjednoczonych, utworzono sekcje, które w wojnie miały wykorzystywać moce parapsychologii.
Jedna z takich tajnych esperowskich (ESP - Extra-Sensory Perception – postrzeganie pozazmysłowe) komórek znajdowała się w tak zwanej strefie 51.
Do mediów przepuszczano przecieki o UFO i badaniach nad zwłokami Obcych, które po pewnym czasie dementowane, były podwójnym kamuflażem, odwracającym uwagę od właściwych badań.

Tymczasem CIA, prowadziło wyścig z czasem, z uwagi na podobne badania, ponoć z sukcesem, prowadzone w Związku Radzieckim.

Początkowo celem miało być szpiegowanie na odległość za pomocą eksterioryzacji, czyli wychodzenia poza ciało.
Potem próby psychokinezy, pirokinezy.
Program nuklearny, po skonstruowaniu bomby wodorowej, zainteresował strefę 51. Jak wiadomo synteza deuteru i trytu, ciężkich izotopów wodoru inicjowana jest wybuchem ładunku rozszczepialnego.

Tymczasem, gdyby można było inicjować syntezę po prostu w zwykłych kanistrach ciężkiej wody za pomocą woli espera.

Wielu dzieciom, wybieranym do programu ze względu na ich niezwykłość, złamano i wyprano umysły podczas prób wydobycia szczególnych właściwości parapsychicznych.
Komory deprywacji sensorycznej, halucynogeny.

Podobno po zakończeniu zimnej wojny zaprzestano tych badań.

Ale przecież wciąż słyszymy dementowane pogłoski o UFO, a strefę 51 umiejscawia się w szeregu legend o Aliens.


ściskokrężyc
* * * * * * * * *
Jak być mądrym.. .?
Ukrywać swoją głupotę!

G.B. Shaw
Lub okazywać ją w niewielkich dawkach, kiedy się tego po tobie spodziewają.
J.E.S.

* * * * * * * * *
alchemik@osme-pietro.pl

Awatar użytkownika
alchemik
Posty: 7009
Rejestracja: 18 wrz 2014, 17:46
Lokalizacja: Trójmiasto i przyległe światy

Re: Co zacz?! Picopedia – nieoficjalny almanach Ósmego.

#97 Post autor: alchemik » 14 gru 2016, 0:10

Zapraszam do kontynuacji zabawy.
Czy naprawdę nikt nie zna znaczenia hasła

ściskokrężyc
* * * * * * * * *
Jak być mądrym.. .?
Ukrywać swoją głupotę!

G.B. Shaw
Lub okazywać ją w niewielkich dawkach, kiedy się tego po tobie spodziewają.
J.E.S.

* * * * * * * * *
alchemik@osme-pietro.pl

Awatar użytkownika
pallas
Posty: 1554
Rejestracja: 22 lip 2015, 19:33

Re: Co zacz?! Picopedia – nieoficjalny almanach Ósmego.

#98 Post autor: pallas » 14 gru 2016, 9:47

Pewnie nie zna nikt, bo źle zapisałeś chodzi o ścisko krężyc, jak znalazłem w słowniku żargonów
naukowych.

ścisko krężyc
1. w muz. oznacza utwór o tematyce księżycowej, tajemniczej, mrocznej np. sonata Księżycowa L. Beethovena, Król Olch F. Schubert.
2. w geol. tak mówi się na oddziaływanie Księżyca na Ziemie i wyjaśnia czemu nasz glob jest geoidą.

Szperając głębiej znalazłem nawet przysłowie geologów.
Jeśliś w nie humorze, to pomoże ścisko krężyc. Autor nieznany.

Następne hasło nauti kot może Gorgiasz wie.
Porzućcie wszelką nadzieję, którzy tu wchodzicie.
/Dante Alighieri - Boska Komedia/

Awatar użytkownika
alchemik
Posty: 7009
Rejestracja: 18 wrz 2014, 17:46
Lokalizacja: Trójmiasto i przyległe światy

Re: Co zacz?! Picopedia – nieoficjalny almanach Ósmego.

#99 Post autor: alchemik » 14 gru 2016, 22:31

Tym razem to chyba ty źle zapisałeś, tytanie.
A przecież powinieneś znać pomniejszych bogów i boginki lasów i wód.
Nimfy, satyry, trytony, nereidy, syreny. Mnóstwo tego tałatajstwa włóczyło się kiedyś po świecie.
To nautikot, bo tak chyba powinna brzmieć nazwa tego stworzenia.

Myślę, że Gorgiasz wyznaje się raczej na zwykłych acz niezwykłych kotach nibyudomowionych. Zwykłych, choć tajemniczych. Obdarzonych dziewięcioma życiami, chodzącymi własnymi drogami, przenikającymi pomiędzy światami.

Podczas gdy w nautikocie nie ma nic niezwykłego. To rodzaj kota morskiego, tak jak hippokampy, konie morskie, pół konie, pół ryby.
Ot, zwykły pół kot, pół ryba. Dosyć powszechny kiedyś w Morzu Śródziemnym. Obecnie, tak jak i inne mityczne stworzenia ukryty przed wzrokiem ludzkim zasłoną niewiary.
Nautikot pokrojem z grubsza przypomina łódź, ale łódź podwodną.
Posiada więc opływowy wrzecionowaty kształt zakończony ogono-łapami o płetwach zaopatrzonych chowającymi się pazurami. Głowa nautikota przypomina do złudzenia głowę zwykłego kota. Zamiast sierści pokrywa ją wydłużona, cieńka jak włos, pierzasta łuska do złudzenia sierść przypominająca. Nautikoty polują na makrele, a ich przysmakiem są myszy morskie, czasami też szczury lądowe, które nieopatrznie znalazły się na morzu. Nie gardzą też mewami, które nurkują po zdobycz, zamiast zgarniać ją z powierzchni.
Jednym słowem, to niezbyt ciekawe, nudne stworzenia morskie i oceaniczne. W rekinach posiadają swoich wrogów. A jednak rekiny czują respekt przed ich ostrymi pazurami tnącymi nawet grubą rekinią skórę.

Glos nautikota przypomina zwykłe miauczenie, jednak słyszalne tylko w ultra lub infradźwiękach, w zależności od pory roku, dnia i kwadry księżyca.
Dźwięki słyszalne dla ludzkiego ucha wydają bardzo rzadko, wieszcząc śmierć żeglarzy. Dlatego Celtowie nazywali je niekiedy oceanicznymi banshee.

Kolejne hasło to

ścibrawka
* * * * * * * * *
Jak być mądrym.. .?
Ukrywać swoją głupotę!

G.B. Shaw
Lub okazywać ją w niewielkich dawkach, kiedy się tego po tobie spodziewają.
J.E.S.

* * * * * * * * *
alchemik@osme-pietro.pl

Awatar użytkownika
alchemik
Posty: 7009
Rejestracja: 18 wrz 2014, 17:46
Lokalizacja: Trójmiasto i przyległe światy

Re: Co zacz?! Picopedia – nieoficjalny almanach Ósmego.

#100 Post autor: alchemik » 05 sty 2017, 22:06

Proszę Was bardzo, drodzy użytkownicy, współtwórcy tego niewyjętego portalu. Utknęliście w windzie, w połowie między siódmym a ósmym i nie wyjdziecie stamtąd, dopóki nie uzupełnicie Naszej Encyklopedii Dziwnych Znaczeń.
Na wyjaśnienie czeka hasło

ścibrawka
* * * * * * * * *
Jak być mądrym.. .?
Ukrywać swoją głupotę!

G.B. Shaw
Lub okazywać ją w niewielkich dawkach, kiedy się tego po tobie spodziewają.
J.E.S.

* * * * * * * * *
alchemik@osme-pietro.pl

ODPOWIEDZ

Wróć do „GRY I ZABAWY”