"Bajki dla mojego przyjaciela" - "Niechciane imię"

Wiersze i opowiadania dla najmłodszych czytelników, historyjki, bajki, baśnie.

Moderatorzy: skaranie boskie, eka

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
skaranie boskie
Administrator
Posty: 13037
Rejestracja: 29 paź 2011, 0:50
Lokalizacja: wieś

Re: "Bajki dla mojego przyjaciela" - "Niechciane imię"

#11 Post autor: skaranie boskie » 14 lut 2016, 18:52

To nadal kuleje, Alicjo.
Pomyśl, najpierw opisujesz sytuację w następnym dniu po imieninach, w którym to bardzo dużo się wydarza, a potem - ni stąd, ni zowąd - piszesz, że Iza poprzedniego wieczoru nie mogła usnąć, zastanawiając się, jakie też będą imieniny. Imieniny, które odbyły się dzień wcześniej i które jeszcze ten dzień wcześniej nic a nic jej nie obchodziły. Uparłaś się zjeść ciasteczko i je mieć. Chcesz koniecznie, żeby imię odeszło w noc po imieninach, ale żeby imieniny jednak się odbyły. To zbyt karkołomne.
Gdybym mógł coś doradzić, to albo przeredaguj początek tak, żeby imię odeszło w noc poprzedzającą imieniny, albo, żeby jego poszukiwanie trwało cały rok. Pamiętaj, że dziecko jest o wiele uważniejsze, niż dorosły i taka nieścisłość może się okazać niezrozumiała. Chyba, że dodasz tam jakiegoś czarodzieja, który potrafi cofnąć czas.
Szkoda, że tak to się nie chce poskładać, bo w zamyśle to jest świetna bajka.
Kloszard to nie zawód...
To pasja, styl życia, realizacja marzeń z dzieciństwa.


_____________________________________________________________________________

E-mail
skaranieboskie@osme-pietro.pl

Awatar użytkownika
Alicja Jonasz
Posty: 1044
Rejestracja: 24 kwie 2012, 9:01
Płeć:

Re: "Bajki dla mojego przyjaciela" - "Niechciane imię"

#12 Post autor: Alicja Jonasz » 14 lut 2016, 19:29

Dziękuję Ci, skaranie. Może jeszcze przytrafi mi się podobny tekst, przecież dopiero zaczynam przygodę z pisaniem. Spróbuję oczywiście pozmieniać jeszcze, ale jak nie wyjdzie, to pomiń mnie w antologi. Sam wiesz, masz na tym polu doświadczenie, które utwory są cenne. Pozdrawiam serdecznie.

-- 14 lut 2016, 21:12 --

Skaranie, żeby usunąć nieścisłość, wycięłam fragment tekstu, tę retrospekcję do poprzedniego wieczoru. Może tym razem wieloznaczność zniknie, hm :myśli: chcę, żeby było dobrze :wstyd:
Alicja Jonasz

"A kiedy przyjdzie także po mnie
Zegarmistrz światła purpurowy
By mi zabełtać błękit w głowie
To będę jasny i gotowy"
Tadeusz Woźniak

karolek

Re: "Bajki dla mojego przyjaciela" - "Niechciane imię"

#13 Post autor: karolek » 26 lut 2016, 22:23

.
Ostatnio zmieniony 23 lis 2016, 22:41 przez karolek, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Alicja Jonasz
Posty: 1044
Rejestracja: 24 kwie 2012, 9:01
Płeć:

Re: "Bajki dla mojego przyjaciela" - "Niechciane imię"

#14 Post autor: Alicja Jonasz » 27 lut 2016, 5:59

Wcale nie myślę, że się na mnie uwziąłeś, Karolku:) W pisaniu bajek kieruję się intuicją. Właśnie ona mi podpowiada, że ukazuję swiat przyjazny dziecku.
Alicja Jonasz

"A kiedy przyjdzie także po mnie
Zegarmistrz światła purpurowy
By mi zabełtać błękit w głowie
To będę jasny i gotowy"
Tadeusz Woźniak

ODPOWIEDZ

Wróć do „UTWORY DLA DZIECI”