irysy

Moderatorzy: lczerwosz, Lucile

ODPOWIEDZ
Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
Lucile
Moderator
Posty: 2484
Rejestracja: 23 wrz 2014, 0:12
Płeć:

irysy

#1 Post autor: Lucile » 16 cze 2017, 23:08

irysy.jpg
Irysy
akryl, pastel na podłożu malarskim

czerwiec 2017
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Non quivis, qui vestem gestat tigridis, audax


lucile@osme-pietro.pl

Awatar użytkownika
tabakiera
Posty: 2365
Rejestracja: 15 lip 2015, 20:48
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:

Re: irysy

#2 Post autor: tabakiera » 16 cze 2017, 23:20

Robi wrażenie, jakby te irysy mokły w deszczu.
Świetnie dobrana kolorystyka.

Nie znam się na technikach malarskich, wypowiadam się z punktu widzenia laika.

Stella

Re: irysy

#3 Post autor: Stella » 16 cze 2017, 23:23

Przecudne! :rosa: :)

witka
Posty: 3121
Rejestracja: 28 wrz 2016, 12:02

Re: irysy

#4 Post autor: witka » 16 cze 2017, 23:40

Autoportret

i rysy refleksyjnej mgławicy
kosaćcem po oczu próżnicy
Nie bój się snów, dzielić się tobą nie będę. - Eka

Awatar użytkownika
Lucile
Moderator
Posty: 2484
Rejestracja: 23 wrz 2014, 0:12
Płeć:

Re: irysy

#5 Post autor: Lucile » 17 cze 2017, 11:15

Miłe Panie, tabakiero i Stello,
bardzo dziękuję, tym bardziej że do malowania, z pewną nieśmiałością, powróciłam po wielomiesięcznej przerwie
i poniosło mnie w secesyjne klimaty.
A co było zaczynem? Ot, zaszłam pewnego słonecznego popołudnia do bazyliki OO. Franciszkanów w Krakowie,
by w odpowiednio padającym świetle, po raz kolejny, popodziwiać monumentalny witraż Stanisława Wyspiańskiego „Bóg Ojciec”.
Efekt jest niesamowity kiedy postępuje się następująco; należy wejść do kościoła głównym wejściem (właśnie pod tym witrażem),
iść wzdłuż nawy głównej, przyzwyczajając oczy do różnicy jasności, dojść, mniej więcej, do jej połowy, przystanąć i dopiero wtedy... odwrócić się i podziwiać kunszt artysty.