zasypiasz wtulony w niewiarę
na ulicach zimno
i szaro
jeszcze tylko kobiety w czerwonych rajstopach
wyznają człowieka
alfa
omega
patrzy na zmarznięte dłonie
niewinnych dziewczynek
na zbuntowane łzy
dzieciaków
horyzontu nie widać
wątpliwość
ODPOWIEDZ
Posty: 6
• Strona 1 z 1
Wiadomość
Autor
-
- Posty: 5630
- Rejestracja: 01 lis 2011, 23:09
Re: wątpliwość
#2 Post autor: Alek Osiński » 18 lut 2012, 1:03
Pewnie juz wiesz, że mamy tu limit publikacyjny dwóch wierszy dziennie.
Myślę, że to dobry pomysł, bo pozwala każdemu tekstowi zaistnieć
bez niepotrzebnego pośpiechu, a czytelnikowi daje czas na zastanowienie.
Ten wiersz jest moim zdaniem udany, zastanowiłbym się tylko
nad niewiarę - brzmi dosyć banalnie, do tego rymuje się z szaro
i zrezygnowałbym z ostatniego wersu
zbuntowane łzy dzieciaków to dobra puenta
Pozdrawiam
Myślę, że to dobry pomysł, bo pozwala każdemu tekstowi zaistnieć
bez niepotrzebnego pośpiechu, a czytelnikowi daje czas na zastanowienie.
Ten wiersz jest moim zdaniem udany, zastanowiłbym się tylko
nad niewiarę - brzmi dosyć banalnie, do tego rymuje się z szaro
i zrezygnowałbym z ostatniego wersu
zbuntowane łzy dzieciaków to dobra puenta
Pozdrawiam
Alek Osiński
- Gloinnen
- Administrator
- Posty: 12091
- Rejestracja: 29 paź 2011, 0:58
- Lokalizacja: Lothlórien
Re: wątpliwość
#3 Post autor: Gloinnen » 20 lut 2012, 13:08
Ja dla odmiany mam przeciwne zdanie, niż Al. "Niewiara" mi nie przeszkadza, natomiast wyrażenie "na ulicach zimno i szaro" jest mało oryginalne, starałabym się jakoś ten obraz leksykalnie ubarwić i zbudować przerzutnię:
"zasypiasz wtulony w niewiarę
na poszarzałych ulicach
jeszcze tylko kobiety ubrane
w czerwone rajstopy
wyznają człowieka
alfa"
"na ulicach" staje się osią przerzutni, łączy obraz zasypiania na ulicy z chodzącymi po ulicy kobietami, powstała dwuznaczność znaczeniowa pozwala na znacznie szerszą interpretację.
Jest to często wykorzystywany środek poetycki we współczesnej twórczości.
"omega
zagląda dziewczynkom
w zmarznięte
dłonie
patrzy na zbuntowane
łzy dzieciaków
horyzontu nie widać"
Drugą strofę też pozwoliłam sobie leciutko zmienić, żeby uniknąć efektu wyliczanki.
Podoba mi się wykorzystanie "alfa omega" jako łącznika między strofami - bardzo dobrze to zostało zrobione.
Pozdrawiam,

Glo.
"zasypiasz wtulony w niewiarę
na poszarzałych ulicach
jeszcze tylko kobiety ubrane
w czerwone rajstopy
wyznają człowieka
alfa"
"na ulicach" staje się osią przerzutni, łączy obraz zasypiania na ulicy z chodzącymi po ulicy kobietami, powstała dwuznaczność znaczeniowa pozwala na znacznie szerszą interpretację.
Jest to często wykorzystywany środek poetycki we współczesnej twórczości.
"omega
zagląda dziewczynkom
w zmarznięte
dłonie
patrzy na zbuntowane
łzy dzieciaków
horyzontu nie widać"
Drugą strofę też pozwoliłam sobie leciutko zmienić, żeby uniknąć efektu wyliczanki.
Podoba mi się wykorzystanie "alfa omega" jako łącznika między strofami - bardzo dobrze to zostało zrobione.
Pozdrawiam,

Glo.
Niechaj inny wiatr dzisiaj twe włosy rozwiewa
Niechaj na niebo inne twoje oczy patrzą
Niechaj inne twym stopom cień rzucają drzewa
Niechaj noc mnie pogodzi z jawą i rozpaczą
/B. Zadura
_________________
E-mail:
glo@osme-pietro.pl
Niechaj na niebo inne twoje oczy patrzą
Niechaj inne twym stopom cień rzucają drzewa
Niechaj noc mnie pogodzi z jawą i rozpaczą
/B. Zadura
_________________
E-mail:
glo@osme-pietro.pl
Gloinnen
czochrata
ODPOWIEDZ
Posty: 6
• Strona 1 z 1
Wróć do „WIERSZE BIAŁE I WOLNE”
Przejdź do
- WINDĄ W PRZYSZŁOŚĆ
- WYŻEJ, NIŻ ÓSME PIĘTRO
- ↳ TEKSTY Z GÓRNEJ PÓŁKI
- ↳ DNI LITERATURY
- ↳ DNI LITERATURY DZIECIĘCEJ
- UTWORY POETYCKIE
- ↳ WIERSZE BIAŁE I WOLNE
- ↳ TRADYCYJNE FORMY RYMOWANE
- ↳ OKRUCHY POETYCKIE
- ↳ RADOSNA TWÓRCZOŚĆ
- ↳ CYKLE POETYCKIE
- ↳ coobus
- ↳ Kalendarz
- ↳ EdwardSkwarcan
- ↳ intymny pamiętnik nastolatki
- ↳ skaranie boskie
- ↳ Napisy na słońcu
- ↳ INNE
- ↳ EKSTREMALNIE...
- ↳ MIŁE ZŁEGO POCZĄTKI
- ↳ MÓJ TOMIK
- ↳ 411
- ↳ alchemik
- ↳ alegoria
- ↳ anastazja
- ↳ atoja
- ↳ Bożena
- ↳ bronmus45
- ↳ coobus
- ↳ Dante
- ↳ Elunia
- ↳ em_
- ↳ emelly
- ↳ Fałszerz komunikatów
- ↳ Gloinnen
- ↳ jabberwocky
- ↳ JSK
- ↳ ks-hp
- ↳ laura bran
- ↳ lczerwosz
- ↳ Malwina
- ↳ Mchuszmer
- ↳ Miladora
- ↳ Nalka31
- ↳ NathirPasza
- ↳ Nicol
- ↳ semiramida
- ↳ skaranie boskie
- ↳ Sokratex
- ↳ tea
- ↳ teo
- ↳ Tomek i Agatka
- UTWORY PROZATORSKIE
- ↳ OPOWIADANIA
- ↳ OKRUCHY PROZATORSKIE
- ↳ PROZA DOKUMENTALNA I PUBLICYSTYKA
- ↳ PROZA POETYCKA
- ↳ CIĄG DALSZY NASTĄPI
- ↳ 411
- ↳ Jakim
- ↳ Alicja Jonasz
- ↳ Wirtualny szczur
- ↳ Świerszcz w trawie
- ↳ Powrót na wrzosowisko
- ↳ Ekspres do kawy
- ↳ Elunia
- ↳ Ponidzie
- ↳ lacoyte
- ↳ Ślepe zło
- ↳ Lucile
- ↳ W cieniu arkad
- ↳ violka
- ↳ Arystokrata
- ↳ zdzichu
- ↳ Świat według Zdzicha
- ↳ W oleandrach
- INNE RODZAJE TWÓRCZOŚCI
- ↳ DRAMAT
- ↳ DRAMATY W ODCINKACH
- ↳ zdzichu
- ↳ Zima wasza, wiosna nasza
- ↳ pallas
- ↳ Ciemne wieki, czyli co w baśni piszczy
- ↳ UTWORY DLA DZIECI
- ↳ AUREA DICTA
- ↳ TŁUMACZENIA
- ↳ Poezja
- ↳ Proza
- ↳ PIOSENKA DOBRA NA WSZYSTKO
- ↳ LITERATURA ZAANGAŻOWANA
- ↳ POLITYCZNE ECHA
- ↳ MODLITEWNIK (NIE TYLKO) LITERACKI
- ↳ TWÓRCZOŚĆ OKOLICZNOŚCIOWA
- ↳ WSPOMNIENIA O TYCH, KTÓRYCH JUŻ NIE MA
- ↳ UTWORY KU CZCI
- ↳ BEZ TRZYMANKI
- SZTUKA WIZUALNA
- ↳ GRAFIKA
- ↳ FOTOGRAFIA ARTYSTYCZNA
- ↳ MALARSTWO, RYSUNEK
- ↳ SZTUKA UŻYTKOWA
- ↳ NASZE NAJLEPSZE
- ↳ POEZJA
- ↳ PROZA
- ↳ KOMENTARZE
- ↳ RECENZENCI
- ↳ STARE WYBORY
- ↳ WARTO PRZECZYTAĆ
- DOWIEDZ SIĘ WIĘCEJ
- ↳ LITERATUROZNAWSTWO
- ↳ JĘZYKOZNAWSTWO
- ↳ KĄCIK PORAD
- ↳ JAK PISAĆ DOBRE WIERSZE
- ↳ JAK PISAĆ DOBRĄ PROZĘ
- WRZUĆ NA LUZ
- ↳ LAURKI
- ↳ ULUBIONE
- ↳ PIOSENKI Z TEKSTEM
- ↳ GRY I ZABAWY
- ↳ MOIM SKROMNYM ZDANIEM
- ↳ WSZYSTKIE CHWYTY DOZWOLONE
- SPIĘCIA
- ↳ KONKURSY
- ↳ POJEDYNKI
- ↳ MAŁY TURNIEJ POJEDYNKÓW
- ↳ ARCHIWUM MTP
- ↳ FOLDERY PRYWATNE
- ↳ 4hc
- POKOJE DYSKUSYJNE
- ↳ PRZEDPOKÓJ
- ↳ POKÓJ GOŚCINNY
- ↳ ZANIM WEJDZIESZ NA ÓSME PIĘTRO