nie trzeba drzeć tóg
posty spopielają czerep
chyba żart
hamak zsuwa się zbyt szybko
czyżby gładkośc struktury
inni odeszli
skuci lodowcem
czy warto szarpać litery
dla idealnych blag
czas ściągnąć maski
dopóki życie
na bezdechu
carte blanche
Blaga
ODPOWIEDZ
Posty: 3
• Strona 1 z 1
Wiadomość
Autor
- tetu
- Posty: 1217
- Rejestracja: 03 gru 2016, 9:44
Blaga
#2 Post autor: tetu » 07 kwie 2018, 22:09
A czy istnieje idealne kłamstwo?
Wcześniej czy później wychodzi na jaw. Faktem jest że niektóre wypowiedzi, może nawet większość potrafią wypalać mózg, ogłupiać człowieka, słuchacza, widza, obserwatora,
Najważniejsze by umieć wyciągać wnioski.
Hamak czytam jako metaforę beztroski i wygodnego życia, bycia ponad trudnościami.
Jego zbyt szybkie zsuwanie świadczy o tym że komuś osuwa się grunt pod nogami.
Wygodnictwo przestaje mieć zastosowanie, a to boli.
Politycznie tu Gaju:)
Wcześniej czy później wychodzi na jaw. Faktem jest że niektóre wypowiedzi, może nawet większość potrafią wypalać mózg, ogłupiać człowieka, słuchacza, widza, obserwatora,
Najważniejsze by umieć wyciągać wnioski.
Hamak czytam jako metaforę beztroski i wygodnego życia, bycia ponad trudnościami.
Jego zbyt szybkie zsuwanie świadczy o tym że komuś osuwa się grunt pod nogami.
Wygodnictwo przestaje mieć zastosowanie, a to boli.
Politycznie tu Gaju:)
tetu
- eka
- Moderator
- Posty: 10470
- Rejestracja: 30 mar 2014, 10:59
Blaga
#3 Post autor: eka » 08 kwie 2018, 8:51
Darcie tog/tóg (?) jako odruchowa reakcja z poczucia sprawiedliwości, jako protest przeciw postom, wnioskuję - odbieranych bardzo emocjonalnie, jeśli spopielają myśli (czerep - sugeruje wręcz zabijanie w sieci). Po co ten bezdech - pyta peel.
To tylko konflikt masek, czyli teatr - sugeruje tekst.
Okolicznościowy, przypuszczam.
Szybkie zsuwanie się hamaku ma być metaforą pozbycia się dystansu?
Znaczenia 'gładkości struktury' nie rozumiem.
Pytanie retoryczne:
Wiersz z tych zaangażowanych, rozjemczy, apelujący o nowe rozdanie. Nie poruszył, przyznam, no ale może próba analizy musi właśnie taka być.
Pozdrawiam, Gajko.
(2/6)
To tylko konflikt masek, czyli teatr - sugeruje tekst.
Okolicznościowy, przypuszczam.
Szybkie zsuwanie się hamaku ma być metaforą pozbycia się dystansu?
Znaczenia 'gładkości struktury' nie rozumiem.
Pytanie retoryczne:
- najbardziej mi się podoba z całości.
Dysonans logiczny, nie można iść, będąc skutym lodem:)
Wiersz z tych zaangażowanych, rozjemczy, apelujący o nowe rozdanie. Nie poruszył, przyznam, no ale może próba analizy musi właśnie taka być.
Pozdrawiam, Gajko.
(2/6)
eka
ODPOWIEDZ
Posty: 3
• Strona 1 z 1
Wróć do „WIERSZE BIAŁE I WOLNE”
Przejdź do
- WINDĄ W PRZYSZŁOŚĆ
- WYŻEJ, NIŻ ÓSME PIĘTRO
- ↳ TEKSTY Z GÓRNEJ PÓŁKI
- ↳ DNI LITERATURY
- ↳ DNI LITERATURY DZIECIĘCEJ
- UTWORY POETYCKIE
- ↳ WIERSZE BIAŁE I WOLNE
- ↳ TRADYCYJNE FORMY RYMOWANE
- ↳ OKRUCHY POETYCKIE
- ↳ RADOSNA TWÓRCZOŚĆ
- ↳ CYKLE POETYCKIE
- ↳ coobus
- ↳ Kalendarz
- ↳ EdwardSkwarcan
- ↳ intymny pamiętnik nastolatki
- ↳ skaranie boskie
- ↳ Napisy na słońcu
- ↳ INNE
- ↳ EKSTREMALNIE...
- ↳ MIŁE ZŁEGO POCZĄTKI
- ↳ MÓJ TOMIK
- ↳ 411
- ↳ alchemik
- ↳ alegoria
- ↳ anastazja
- ↳ atoja
- ↳ Bożena
- ↳ bronmus45
- ↳ coobus
- ↳ Dante
- ↳ Elunia
- ↳ em_
- ↳ emelly
- ↳ Fałszerz komunikatów
- ↳ Gloinnen
- ↳ jabberwocky
- ↳ JSK
- ↳ ks-hp
- ↳ laura bran
- ↳ lczerwosz
- ↳ Malwina
- ↳ Mchuszmer
- ↳ Miladora
- ↳ Nalka31
- ↳ NathirPasza
- ↳ Nicol
- ↳ semiramida
- ↳ skaranie boskie
- ↳ Sokratex
- ↳ tea
- ↳ teo
- ↳ Tomek i Agatka
- UTWORY PROZATORSKIE
- ↳ OPOWIADANIA
- ↳ OKRUCHY PROZATORSKIE
- ↳ PROZA DOKUMENTALNA I PUBLICYSTYKA
- ↳ PROZA POETYCKA
- ↳ CIĄG DALSZY NASTĄPI
- ↳ 411
- ↳ Jakim
- ↳ Alicja Jonasz
- ↳ Wirtualny szczur
- ↳ Świerszcz w trawie
- ↳ Powrót na wrzosowisko
- ↳ Ekspres do kawy
- ↳ Elunia
- ↳ Ponidzie
- ↳ lacoyte
- ↳ Ślepe zło
- ↳ Lucile
- ↳ W cieniu arkad
- ↳ violka
- ↳ Arystokrata
- ↳ zdzichu
- ↳ Świat według Zdzicha
- ↳ W oleandrach
- INNE RODZAJE TWÓRCZOŚCI
- ↳ DRAMAT
- ↳ DRAMATY W ODCINKACH
- ↳ zdzichu
- ↳ Zima wasza, wiosna nasza
- ↳ pallas
- ↳ Ciemne wieki, czyli co w baśni piszczy
- ↳ UTWORY DLA DZIECI
- ↳ AUREA DICTA
- ↳ TŁUMACZENIA
- ↳ Poezja
- ↳ Proza
- ↳ PIOSENKA DOBRA NA WSZYSTKO
- ↳ LITERATURA ZAANGAŻOWANA
- ↳ POLITYCZNE ECHA
- ↳ MODLITEWNIK (NIE TYLKO) LITERACKI
- ↳ TWÓRCZOŚĆ OKOLICZNOŚCIOWA
- ↳ WSPOMNIENIA O TYCH, KTÓRYCH JUŻ NIE MA
- ↳ UTWORY KU CZCI
- ↳ BEZ TRZYMANKI
- SZTUKA WIZUALNA
- ↳ GRAFIKA
- ↳ FOTOGRAFIA ARTYSTYCZNA
- ↳ MALARSTWO, RYSUNEK
- ↳ SZTUKA UŻYTKOWA
- ↳ NASZE NAJLEPSZE
- ↳ POEZJA
- ↳ PROZA
- ↳ KOMENTARZE
- ↳ RECENZENCI
- ↳ STARE WYBORY
- ↳ WARTO PRZECZYTAĆ
- DOWIEDZ SIĘ WIĘCEJ
- ↳ LITERATUROZNAWSTWO
- ↳ JĘZYKOZNAWSTWO
- ↳ KĄCIK PORAD
- ↳ JAK PISAĆ DOBRE WIERSZE
- ↳ JAK PISAĆ DOBRĄ PROZĘ
- WRZUĆ NA LUZ
- ↳ LAURKI
- ↳ ULUBIONE
- ↳ PIOSENKI Z TEKSTEM
- ↳ GRY I ZABAWY
- ↳ MOIM SKROMNYM ZDANIEM
- ↳ WSZYSTKIE CHWYTY DOZWOLONE
- SPIĘCIA
- ↳ KONKURSY
- ↳ POJEDYNKI
- ↳ MAŁY TURNIEJ POJEDYNKÓW
- ↳ ARCHIWUM MTP
- ↳ FOLDERY PRYWATNE
- ↳ 4hc
- POKOJE DYSKUSYJNE
- ↳ PRZEDPOKÓJ
- ↳ POKÓJ GOŚCINNY
- ↳ ZANIM WEJDZIESZ NA ÓSME PIĘTRO